CD/DVD player in iMac

Status
Niet open voor verdere reacties.

JohnMGD50

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2011
Ik heb sinds kort een iMac, met grote tevredenheid, ECHTER !!!! Ben nu zo ver om eens een CD/DVD te branden (.cue files en normaal data schijven branden). Heb gezocht op internet hoe dat te doen, ik wordt er echter geen wijs uit, moet echter zeer eenvoudig zijn zeggen ze !!!!
Ik heb twee brandprogramma's gedownload "BURN" en "SimplyBurns", maar deze werken beide niet, tenminste ik krijg ze niet aan het branden, als ik bv een .cue file importeer in SimplyBurns is dit vele malen groter als de CD grootte, terwijl het muziek bestand 320MB is ?????????
Simpel gezegd hoe krijg ik een CD/DVD gebrand op mijn iMac. Ik heb een lege CD in mijn Mac gestopt en krijg deze er niet meer uit, zie geen CD/DVD icoon of iets dergelijks om de CD uit te kunnen laten werpen.

JMGD

PS:
Ik heb gevonden hoe te branden met de Finder, heb op een muziek folder met een album geklikt en daarna op brand album, ECHTER op de Mac speelt de gebrande CD, op mijn stereo installatie niet !! En welk brander programma wordt aanbevolen te gebruiken om .cue files en audio cd (voor stereo installatie) te branden ???

JMGD

Laatst bewerkt:
Kijk eerst eens na hoe lang (in afspeelminuten) dat 320 MB MP3 bestand is. Afhankelijk van de gebruikte bitrate en andere zaken kan het zijn dat er meer dan 80 minuten muziek op staat, en het (dus) niet past op een CD. Met lage bitrate ('slechte' kwaliteit) kan je (ong.) 320 afspeelminuten kwijt in een 320 MB MP3 bestand...

M.b.t. je PS-verhaal: Het hangt van je stereo installatie af óf die wel gebrande CD's kan afspelen en welke andere eisen er evt. aan gesteld worden.
a. 1 ervan zou kunnen zijn dat het verplicht beschrijfbare audio CD's moeten zijn, die duurder zijn dan beschrijfbare algemene/data CD's. Zoals dezen
b. Andere reden zou kunnen zijn dat je ze op een langzamere snelheid moet branden. Bijv. 4x speed.
c. Weer een andere reden zou kunnen zijn dat de CD niet gefinalized ("gesloten") wordt na het branden. Lijkt me dat finder dat zou moeten doen, maar 100% zeker ben ik niet, dus kijk of de gebrande CD inderdaad gefinalized is.
d. Zou kunnen zijn het merk en type gebruikte CD er ook nog toe doet.
e. Sommige CD-spelers spelen alleen geperste CD's af, dus dan houdt het helemaal op.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Dan was dat op een PC met Windows toch eenvoudiger. Hier gebruikte ik NERO en kon Mp3 files zonder probleem op een CD branden en afspelen op mijn Stereo, weg mythe dat Apple iMac zo gebruikersvriendelijk is !!!!
Ik denk dat ik mijn oude Windows 7 machine maar even uit de mottenballen haal.
Het branden met de Finder werkt bij mij wel maar kan de CD's niet draaien op mijn stereo, het branden van .cue gaat helemaal niet.
Het branden met iTunes kan alleen maar met muziek dat gedownload is van iTunes, andere gedownloade muziek wordt niet erkend door iTunes en kan dus niet gebrand worden.

JMGD.

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb maar eens een brand programma gedownload, n.l. BURN. Heb het programma opgestart en om de te branden bestanden in te laden , muziek nummers, op de + geklikt onder links, nummers konden ingeladen worden. Daarna op branden geklikt, programma komt met bericht "Een der volumes op het medium wordt nog gebruikt" en het branden wordt niet gestart. Wie het weet mag het zeggen, maar ik weet niet wat hier mee bedoelt wordt ! Ik dacht dat de Mac met kop en schouders boven de Windows computers uitstak, maar hier laat die het toch afweten, zeeeeer teleurstellend !!!
Was van plan langzaam over te gaan met al mijn bestanden etc naar de Mac, maar ben nu aan het denken mijn Windows computer toch maar op te waarderen naar Windows 8.

JMGD.

Laatst bewerkt:
Ik heb het klaargespeeld een Audio CD te branden m.b.v. iTunes, ik denk een gelukstreffer, dit zeg ik omdat het volgende album wat ik wilde branden al niet meer mogelijk was met iTunes. Beide albums waren niet gekocht bij iTunes. Wat is het verschil tussen het ene en het andere album ???? Heb een schermimage bijgevoegd, het linker nummer was niet te branden, het rechter nummer kon ik wel branden met iTunes.
Heb nog een vraag betreffende het veranderen van b.v het muziek genre in deze lijstjes, hoe kan ik dat doen ??

JMGD.

Bildschirmfoto 2012-10-23 um 16.38.15.jpg

Laatst bewerkt:
Wat zelfeducatie al niet kan doen. Heb me zelf maar eens verdiept in de materie en ben er achter gekomen dat maar een ding hielp en dat was Roxio Toast uit te proberen en ziedaar branden gaat als een fluitje van een cent. Probleem is dus opgelost !!

JMGD.

Ik werk met mac,

gewoon toast erop zetten kun je alles me branden

is wel ergens te downloaden is speciaal voor mac

Na deze laatste tip gaat het topic op slot aangezien het topic ouder is dan 3 maanden. Topics ouder dan 3 maanden kunnen met rust gelaten worden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan