cd/dvd-r(rw) of cd/dvd+r(rw)

Status
Niet open voor verdere reacties.

bekking

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2002
Ik heb altijd gedacht dat - r of -rw iets beter was als +.
Althans dat - zou blijven en + langzamerhand zou verdwijnen. Nu lees ik echter in een computerblad dat + meer compatibel is als -. Welke moet ik nu kopen/gebruiken? Mijn dvd brander en speler lezen en schrijven beide.

Hoi,

De + is inderdaad meer compatibel als min vooral op dvd spelers wil dat nog wel eens uitmaken.En dan heb ik het over de dvd spelers buiten de pc. Maar als dat bij jouw geen problemen geeft dan kan je ze beiden gebruiken bij mij werkt alleen + goed.

Modag

Beste bekking,

Ikzelf gebruik persoonlijk (liever) de DVD+R (RW)

- R (RW) gaat in de toekomst uit de verkoop.

meer INFO over de DVD/CD +/-R(RW) Discs. >>>>
http://www.videohelp.com/dvd

Ik hoop dat je voldoende INFO hebt....

(het kan zijn dat andere Helpmij Collega's) er anders over denken.

En toch is tot op heden DVDR- nog steeds de standaard in DVDR land.
Of de DVDR- uit de verkoop zal gaan, vind ik een heel erg voorbarige uitspraak.
Zoals de site die je meegaf al duidelijk mledt, wordt de - nog steeds door de meeste spelers gelezen.

Beste A.J. ,

ik ben het helemaal met je eens,
maar ver ver in de toekomst zal de DVD-R(RW) toch helaas uit de schappen gaan,
zoals ik het nu toch wel merk in veel (Computer)Stores.

geplaatst door A.J.
Of de DVDR- uit de verkoop zal gaan, vind ik een heel erg voorbarige uitspraak.

voorbarig, ok met je eens :D , maar als we het nou leuk of niet vinden, het gaat toch ver in de toekomst gebeuren. :thumb:

Tegen die tijd dat zal gebeuren zal de + er ook niet meer nodig zijn omdat er dan wel weer een ander medium in het leven geroepen is.
Zolang ik zelfs nog gewoon audio cassettes en videobanden kan kopen, zijn dat uitspraken waaraan ik me niet brand.

Beste A.J.

geplaatst door A.J.
Zolang ik zelfs nog gewoon audio cassettes en videobanden kan kopen, zijn dat uitspraken waaraan ik me niet brand.

:D :) ja dat is wel zo, ikzelf heb ze ook nog (maar als ik ze nog gebruik, dat is weer een ander vraag) :thumb:

Ach,
LP's worden ook weer in grote getalen geperst, ik kijk nergens meer van op..............................
En die draai ik nog heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel veel!

Ik heb tot nu toe altijd + r(rw) gebruikt dus dan hou ik het daar maar bij.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan