Cd/DVD Rom doet raar !!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Klose9

Gebruiker
Lid geworden
8 mrt 2008
beste lezer,

Onlangs had ik dat upperfilter gedoe geprobeerd toen deed ie het wel en daarna deed ie het weer niet als ik nu naar regedit ga dan zie ik die upperfilter en lowerfilter niet meer staan en in de bios staan Ide en Atapi ook niet geselecteerd kan iemand mij helpen?

bij voorbaat dank!

Laatst bewerkt:
Hoi !

Sorry: niets van je verhaal begrepen.

Als je HDD en CD-speler in het bios al niet herkend worden heeft dat niets met welke filters dan ook te maken.

Eerder met verkeerde jumper-instellingen of corrupte kabel.

Greetz,

Harry.

Beste harry,

Dit probleem had ik eerder toen deed ik met dat upperfilter methode maar toen deed ie het wel en daarna opeens niet meer, en hoe kan ik die jumper instellingen veranderen dan ?

Hoi !

Als in het bios noch je CD-Rom-speler noch je IDE-schijf gezien worden heeft dat niets met filters te maken !

Zorg dat de IDE als master en de speler als slave staan ingesteld; op beide apparaten staat aangegeven hoe dat te doen.

Worden beide wel in het bios herkend: zie oplossing hierboven !

Upper/Lower filters geldt alleen voor de CD-speler; in dat geval staat deze in apparaatbeheer met een geel uitroepteken vermeld.

Greetz,

Harry.

Beste harry

hier een bijgevoegd document over de IDE en ATI

vriendelijke groet

Bijlagen

• Naamloos.jpg
    Naamloos.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 22
Hoi !

Met je Sata-controller is dus niets mis; met de IDE-controller ook niet.

Dus daar geen problemen.

Maar of je CD-speler nu een Sata- of IDE-apparaat is kan ik er niet uit aflezen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Tja: in je screenshot van je vorige post is niks mis !

Wat is nu nog je probleem ?

Doet alleen je CD-DVD-speler het niet, en heb je geen uitroeptekens in apparaatbeheer, gewoon 'n nieuwe kopen.

Greetz,

Harry.

Hoi !

Waarvoor dan ?

Volgens je eigen screenshot heb je geen probleem !

Greetz,

Harry

Beste harry,

Ik kan mijn dvd/cd speler niet gebruiken
ik weet ook niet precies wat er aan de hand is
maar hij werkt gewoon niet.
greetingz

Hoi !

Quote: " Doet alleen je CD-DVD-speler het niet, en heb je geen uitroeptekens in apparaatbeheer, gewoon 'n nieuwe kopen. "

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan