cd dvd-rw station

Status
Niet open voor verdere reacties.

sleutelmen

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2012
hallo

ik heb een cd en dvd-rw station het merk is: hl dt st rw/dvd gcc 4482b
ik heb een keer een firmware gedownload
maar mijn dvd-rw is 4x high speed (verbatim) maar dan doet het niet
en ik heb ook een nieuwe dvd-rw van maxell die is van 1x tot 4x
maar die doet het ook niet en ik heb ook nog een nieuw cd en dvd-rw
station gekocht van samsung het merk is samsung sh s182m writemaster ik heb daar ook een firmware gedownload
maar daar doet mijn dvd-rw ook niet in
kan iemand mijn probleem oplossen

Heeft u ook de windows driver van de leverancier/maker van de DvD-writer gedownload en geinstalleerd?

Elk apparaat, maar ook elk hardware onderdeel in de PC, heeft software nodig om dat apparaat aan te sturen ("driven"in het Engels). Dit soort software heet een "driver".
Bij de installatie van Windows zal Windows zelf een oprechte poging doen om alle noodzakelijke drivers te installeren, maar die drivers zijn niet altijd goed of zelfs helemaal niet beschikbaar. Vandaar dar elke fabrikant van een apparaat op zijn web site drivers voor dat apparaat gratis aanbiedt die u dan kunt downloaden en alsnog installeren.

dat heb ik nog niet gedaan heeft u daar een link voor

Laatst bewerkt:
De juiste driver vinden is een kwestie van naar de web site van de leverancier gaan (LG in dit geval) en kijken in de download sectie of er voor het Windows systeem dat u gebruikt een driver is te downloaden.
Als dat niet te vinden is is het een kwestie van googelen. Ik nam aan dat u dat net zo goed/slecht :-) kunt als ik.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan