CD/DVD-speler staat niet meer in Windows

Status
Niet open voor verdere reacties.

JeremyKok

Gebruiker
Lid geworden
14 feb 2010
Hallo allemaal,

Sinds een tijdje zit ik met een heel vervelend probleem, namelijk mijn CD/DVD-speler/brander is nergens in Windows meer te vinden. Niet bij computer, niet bij apparaatbeheer, nergens... Als ik er een cd in doe knippert het lampje van de cd-speler wel maar op mijn computer gebeurt er niks. Heb al gekeken of de kabels er goed in zitten maar dat kan ik niet zien aangezien het helemaal weggestopt in de computer zit zegmaar. Ik heb Deamon tools op mijn pc staan, misschien dat dat er iets mee te maken heeft. Ik heb een desktop pc met Windows 8. Hoop dat iemand me kan helpen!

Mvg,

Jeremy Kok

:( Volgens mij die heeft zeker met daemon tools te maken, jij hebt nu virtuele drives ergens aangemaakt via daemon, en automatisch onzichtbaar jouw echte CD/DVD drives zo is geworden, hoezo gebruik je daemon tools ?? i.v.m. ISO of zoiets ?

dit is bij mij ook het geval geweest, 2 opties:

1. systeemherstelpunt terugzetten van toen dit nog niet van toepassing was
2. verse Windows installatie (heeft mij geholpen, omdat ik geen systeemherstel kon doen...)

:) Of je kan ook ( voordat je windows besluit herinstalleren ) eerst proberen daemon tools verwijderen en als maar resultaat oplevert, dan weet je gelijk waar het probleem aan lag ...toch ??

Ten eerste, bedankt voor jullie snelle reactie. Herstelpunt heb ik laatst al geprobeerd, geen resultaat opgeleverd. Verse Windows installatie durf ik niet aan, omdat ik het een tijdje geleden van een virtuele dvd-lezer heb geprobeerd, toen stond hij op een gegeven moment vast en ging niet verder, dus daarna via een cd-tje Windows 7 geinstalleerd en daarna weer Windows 8, maar dat gaat nu dus ook niet..

Ik ben een stapje verder, Deamon tools verwijderd, nu staat hij er weer, en herkent CD's ook maar als ik een audio cd wil afspelen doet hij het niet, ten eerste staat er 0 bytes van 0 bytes beschikbaar, en vervolgens staat er dat de CDA bestanden maar 1 kB zijn, en kan ik ze niet afspelen :( Echter, als ik de cd via VLC media player opent, doet hij het wel. help mij.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
:( En als je op een bestand met rechte kant-muis klikt, dan eigenschappen en openen met WMP ( windows media player ) plus geef je aan altijd met WMP openen, zal helpen ?? hoe heb je ingesteld dat jouw audio CD afspelen moet via VLC of via WMP ...??
fn8ihl.jpg

Laatst bewerkt:
Nou hij staat op vraag mij dit elke keer, maar hij vraagt dus helemaal niks en krijg dus ook geen bericht dat er uberhaupt een cd in gedaan wordt..

:( Wie weet misschien is CD-tje beschadigd ( probeer maar even die schoon maken ), en doe maar liever op automatisch met WMP en niet vraag mij dit elke keer, er zijn meerdere redenen nu dat je niet afspelen kan maar dat is nu onmogelijk voor 100% zeker te zijn dit zal moeten uitgezocht worden ( denk dat iets mis toch met CD-tje is ! ) ..

P.S. Welke windows heb je ?

Laatst bewerkt:
Het probleem is met andere CD's ook, behalve met mijn Windows CD.. bijzonder haha. Maar ik heb 2 muziekalbums, allebei officieel en waarvan 1 gloednieuw, doen allebei zo vreemd.

:confused: En heb je nu op automatisch afspelen ingesteld of iedere keer te vragen ?? gebruik je windows 7 of wat anders ?? dus Windows CD werkt wel ?? dat is gemengde inhoud en waarschijnlijk is dat ingesteld ook op automatisch .. :D

Laatst bewerkt:
Hij staat op automatisch afspelen met Windows Media Player, ik gebruik Windows 8 en de Windows CD, daarbij bedoelde ik dat er wel stond dat er 0 bytes van 2,69 GB beschikbaar is, terwijl er bij andere cd's staat dat er 0 bytes van 0 bytes beschikbaar is. Ook bij dvd's laat hij dat zien. Hoewel het automatisch afspelen het niet doet en ik ook niet "automatisch afspelen openen" kan kiezen als ik rechtermuisknop doe, kan alleen de dvd verkennen zegmaar.

Ik zat even in het register te kijken, en bij het cdrom ding staat dus een sleutel en dat heet Autorunalwaysdisable. Het is echter geen ding waar ik een 1 of 0 kan invullen. Misschen dat dit iets betekent?

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoop ik dat dit nu zal helpen ( in winrar ingepakt is ! ) pak dit uit en klik er op zodra je voor toestemming word gevraagd klik op JA en nadat je klaar bent, HER-start je PC ( ! ! ) en probeer maar CD opnieuw afspelen ;)

Bekijk bijlage autorunfix.rar Ga maar NIETS handmatig in register romelen, download je dit hier en klik gewoon er op ..:thumb:

Laatst bewerkt:
Ik wilde het net proberen, maar ben er dus achter gekomen dat de cd-speler uberhaupt alleen maar in mijn computer verschijnt als ik bij het opstarten al de Windows CD erin doe.. Hoe vreemd is dat. Als ik opstart zonder dat er een cd in zit staat die hele schijf er niet, ook niet als ik er later iets in doe!

Laatst bewerkt:
:( Net zoals ik zei, probeer maar die Autorun FIX heb ik net voor je gemaakt ..;):thumb: misschien zal helpen wie weet, maar vergeet maar niet ook zoals ik aangef PC herstarten eerst ..

:confused: Vreemd ik zag niet dat je OFFline was:( maar oke zal wel, ga even buiten hondje-rondje en kijken we dan verder, intussen wie weet misschien zal nog wat gebruikers hier met gebruikelijke tips bijspringen ..:)

Trouwens, bij een spel wat ik heb (Rollercoaster Tycoon), probeerde ik het Autorun.inf bestand te openen maar hij opende met kladblok. Waar hoort dit bestand normaal mee te openen?

:) Je moet Winrar of 7ZIP ( gratis is 7ZIP ! ) geinstaleerd hebben in je PC en die bestand uitpakken, dit moet je niet met kladblok openen dit is een kant en klare regfix welke je aanklikken moet ..:confused:

KLIK-->>http://www.7-zip.org/ wie weet misschien nu ook dit bestand je kan NIET lezen en dat is weer ander verhaaltje, dan zal dit ook moeten geregeld worden ....:confused:

P.S. Dit soort RegFIX openen je moet standaard met Windows Shell ! C:\Windows\System32\shell32.dll dus op regfix bestand rechtemuis kant klikken en openen met / zoek je in windows systeem 32 bestand shell.dll en geef je die aan als standaard extensie met welke je fix openen moet ..:D

Laatst bewerkt:
:( Autorun van Rollercoaster Tycoon doet ook niet ?? na jah dat bedoel ik nu dat jouw autorun is in register uitgeschakeld, en het helpt alleen maar autorun opnieuw te activeren of fixen ...of en dat ben ik zeker dat je niet wil windows herinstalleren ?? :confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan