cd/dvd speler werkt niet meer, wel zichtbaar bij deze comp., app. beheer enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tonnyje

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2008
Cd/Dvd speler in mijn Medion laptop werkt niet meer.
Het laatst wat er mee is gedaan is een cd draaien.
Overal nog aanwezig zoals deze computer, hardware- en apparaten beheer.
Als cd/dvd is ingebracht draait deze even maar verder niets.
Bij raadplegen wordt aangegeven plaats een schijf of een ander medium, alsof er nog niets inzit.
Ik heb al diverse eerdere raadgevingen in topic opgevolgd, zoals verwijder Upper en Lower in desbetreffende registermap,daarna opnieuw opstarten, maar niets heeft geholpen.
Heb gedacht aan vervanging, maar lijkt me een moeilijke klus en .... misschien is het toch maar een kleinigheid.
Wie kan mij verder helpen?
Misschien speler in apparatenbeheer verwijderen en opnieuw opstarten?
Ik durf het niet omdat ik niet weet, wat de gevolgen zijn.
Ton

Laatst bewerkt:
Hoi !

Je laatste optie is het proberen waard; er kan weinig bij mis gaan.

Greetz,

Harry.

Wordt de speler weer automatisch gedetecteerd en geplaatst na het opstarten, als ik het in apparatenbeheer of hardware heb verwijderd?
Ik heb namelijk het recoverbestand op D: gewist en voor opslag van gegevens gebruikt, dus heb ik geen gegevens of driver van de speler.|
Ton

Wordt de speler weer automatisch gedetecteerd en geplaatst na het opstarten, als ik het in apparatenbeheer of hardware heb verwijderd?
Ik heb namelijk het recoverbestand op D: gewist en voor opslag van gegevens gebruikt, dus heb ik geen gegevens of driver van de speler.|
Ton

Wordt inderdaad weer automatich gedetecteerd en heb je verder niets voor nodig

Zal waarschijnlijk niet helpen, omdat het zichtbare dvd/cd-rom station de volgende aanduiding heeft AXV CD/DVD-ROM SCSI cdRom Device.
Op een andere topic heb ik gelezen, dat dit een virtueel station is en dat er nog een ander bij moet staan. Het laatste komt me bekend voor, dus is het betreffende cd/dvd station plots verdwenen.
Ton

Laatst bewerkt:
Hoi !

Eerst maar es dat virtuele station verwijderen dan !

Mogelijk wordt je reeele speler dan weer herkent.

Greetz,

Harry.

De installatie van het station AXV CD/DVD-ROM SCSI cdRom Device heb ik ongedaan gemaakt via Apparatenbeheer - installatie ongedaan maken. Gezien, dat Dvd-cdrom-station is verdwenen
Opnieuw opgestart en zie overal het station AXV CD/DVD-ROM SCSI cdRom Device weer terug, zowel bij Deze computer als in Apparatenbeheer.
Bij het inbrengen van een Dvd, draait deze even en verder geen reachtie
Ton

Hoi !

Je moet de installatie van de virtuele schijf niet verwijderen via apparaat-beheer, maar via Start - configuratiescherm - software !

De virtuele schijf hangt samen met een programma, bijv. Deamon Tools, Alcohol 120% o.i.d.

Dat verwijderen, of daarin de virtuele schijf uitschakelen zal wel helpen.

Greetz,

Harry.

Zal de laatste tip uitvoeren via software verwijderen
Moet even weg,
Maar vooreerst bedankt allemaal voor het meedenken.
Kom er altijd weer op terug, ook als ik het elders heb gevonden
Ton

Alcohol120% is al lange tijd geleden verwijderd.
Zou verder geen ander programma weten welke van een virtueel station gebruik maakt.
Ik heb wel, al jaren PCzapper, WindowsMediaplayer, NeroMediaplayer, Realplayer, Quicktimeplayer, DivXWebplayer
Een paar maken deel uit van een ander programma. Ik heb gezocht op player.
nergens kan ik aanwijzingen vinden van het gebruik van het virtueeel station, waarmee het buiten werking kan worden gesteld. Telkens kon het na het opstarten weer tevoorschijn.
Ton

Hoi !

Tja, ik ben geen helderziende en kan niet weten wat je allemaal op je PC hebt staan.

Maar: die virtuele speler komt niet uit de lucht vallen, dus probeer eerst es uit te zoeken hoe die op je PC is gekomen.

Rechtsklikken op dat ding, eigenschappen maakt je ook niet wijzer ?

Greetz,

Harry.

Sorry, maar alles nagekeken, Niets gevonden.
Verder heb ik de speler verwijderd in app. beheer, CCleaner het register laten schonen, Register optimierer het register laten schonen, en nog een register cleaner zijn werk laten doen.
De computer opnieuw opgestart,----------
en zie hier, de vituele speler saat er weer.
Een cd en daarna een dvd geprobeerd.
De speler draait even, maar verder niets.
Als ik op eigenschappen kijk, krijg ik geen gegevens betreffende een veroorzakend programma.
Ik heb alles wel 10 maal herhaald, het register schoon, maar de cd/dvd speler/brander werkt niet meer.
Ton

Alles werkt plotseling weer.

Ik weet echt niet wat er gebeurd is, maar
-Audio CD (E) en -DvD station (F) zijn plotseling weer terug, naast het virtuele niet te verwijderen station. Het werkt weer als vanouds. Ik heb meteen maar een nieuw Reg. Restore -punt aangemaakt.
Ik had intussen al een extra extern station aangeschaft, dus heb ik nu voldoende.
Bedankt voor alle raadgevingen.
Ton.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan