CD/DVD speler ziet volgende CD niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

zwoeger1

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2004
Mijn CD/DVD speler van Liteon type LTD163 blijft de vorige CD inhoud tonen na verwisselen van schijfje.
Het lukt pas om de volgende CD te browsen nadat ik in de verkenner het lege station aanklik en dan pas het schijfje plaats. Dit is erg lastig bij installeren van iets op meerdere CD's.
Weet iemand een oplossing?

Welkom bij helpmij.

Hallo zwoeger.

Ik ga je berichtje verplaatsen dit hoort niet echt bij de sectie harddisk.

Het gaat van harddisk naar verwisselbare opslagmedia

Misschien is het nog even handig om te vertellen welke windows versie jij gebruikt.

Ervan uitgaand dat je win XP gebruikt,

Verwijder je cd-rom speler uit apparaatbeheer, en herstart je pc.

Dit doe je als volgt: Rechtsklik op "Deze Computer", ga naar eigenschappen>tabblad hardware>apparaatbeheer.

In de lijst zie je je cd/dvd spelers staan.

Klik op het plusje, en rechtsklik nu op de betreffende cd-rom speler, en kies voor installatie ongedaan maken.

Sluit nu alle schermen, en herstart je pc.
Bij het opstarten zal hij nu met de melding komen van nieuwe hardware, en deze automatisch installeren.

Hiermee zal het probleem wel opgelost zijn.(al diverse keren aan de hand gehad)

Mvg Patrick

Puppie bedankt voor de tip. Ik heb inderdaad XP SP2.
Beheerder bedankt voor het verplaatsen. Had me later afgevraagd of ik wel op de juiste plek was geweest met mijn vraag, maar ja ik ben nieuw. even wennen nog.

Zodra ik even kan zal ik het testen en doorgeven wat het resultaat is.

Groetjes, Zwoeger1

Hoi patrickt,

Het duurde even voor ik tijd had maar nu heb ik beide spelers verwijderd zoals je had aangegeven. Ik had het over een Liteon DVD speler maar nu blijkt ook dat mijn NEC DVD speler/brander hetzelfde heeft.
Dat is de _NEC DVD-RW ND-2500A.
Nog eens goed op een rij:
Er zit op enig moment een CD of DVD in.
Stop ik er een andere in dan blijf ik de inhoud van de vorige zien, ook als ik refresh of hem uitwerp.
Om de volgende disc te zien moet ik eerst de cd uitwerpen, dan een ander station klikken, dan op de speler klikken terwijl hij open staat. Dat levert de melding: Plaats een schijf of ander geschikt medium in station L: Vervolgens stop ik de cd er in en kan ik eindelijk zien wat er op staat. Moet je voorstellen dat je iets installeert wat op 4 cd's staat!
Ook de autoplay functie werkt niet en zie ik niet als ik met RM op het station klik, wat wel zou moeten.

Hoop dat iemand kan helpen, dit is frustrerend!

Alvast bedankt, zwoeger1.

Helaas heb ik nog geen reacties ontvangen.
:( Zijn er nog mensen die een advies hebben voor mij?:confused:
Gelukkig heb ik wel een oplossing gevonden voor het autorun probleem. Daarvoor moest ik in het register een nul in een 1 veranderen, voor elke gebruiker.:thumb:

Alvast bedankt

Dan even iets onvriendelijker met de speler/brander omgaan.

Gooi onder hardware - apparaatbeheerd de spelers/brander er eens uit.
Computer opnieuw opstarten en het probleem zou verholpen moeten zijn.

Geplaatst door puppie
Dan even iets onvriendelijker met de speler/brander omgaan.

Gooi onder hardware - apparaatbeheerd de spelers/brander er eens uit.
Computer opnieuw opstarten en het probleem zou verholpen moeten zijn.

Die optie had ik hem al gegeven.

Mvg Patrick

Ja puppie, zoals patrikt al opmerkt, dat heb ik al gedaan. Ik heb ook nog een zelfde OS op een andere partitie met een bootmanager. Daar heb ik er geen problemen mee. Dus ik denk dat het OS ergens fout staat ingesteld. Heb nog even gedacht dat de labels op de CD's er de oorzaak van zijn. Ik bedoel dat Nero altijd dezelfde labels aan een cd hangt, maar dat was het ook niet. Het gebeurt met fabrieks cd's ook.
Ik blijf zelf ook zoeken en als ik het weet schrijf ik het op. Tot schrijfs!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan