cd/dvd station wordt niet herkent maar werkt wel

Status
Niet open voor verdere reacties.

schuertje

Gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
hallo,

ik heb op mijn packardbell easynote sj51 win 7 gezet en nu kom ik erachter dat hij mijn cd/dvd station niet herkent, ik heb het al geprobeerd met andere stations en ik heb er weer vista opgezet en toen werkte ie nog steeds niet, ik heb er nu weer gewoon win 7 op gezet. heeft iemand een oplossing?

alvast bedankt, groeten mike

Bijlagen

• apparaatbeheer.jpg
    apparaatbeheer.jpg
    93,5 KB · Weergaven: 118
  • computer.jpg
    computer.jpg
    86,9 KB · Weergaven: 90
  • imgburn fout.jpg
    imgburn fout.jpg
    95,2 KB · Weergaven: 99
Haal even de datakabel en de stroomkabel los van de speler.
Laat je PC volledig opstarten en sluit weer netjes af.
Kabels weer aansluiten en opstarten.
Dat wil weleens helpen.

Wat staat er in apparaatbeheer bij IDE ATA/ATAPI-Controllers als je deze open klapt?

Laatst bewerkt:
Als je een IDE speler hebt zou ik die Standard Dual Channel PCI IDE Controler eens verwijderen en dan je PC herstarten.

En hij werkt dus wel?
Vreemd. Dan heb ik zo ook even geen idee meer.

@schuertje: Nuttige toevoeging van zojuist.
Als de BIOS er niets mee kan, dan ziet Windows 'm zéker niet.

Ik vraag me wel af hoe je Windows 7 hebt geïnstalleerd, nu blijkbaar de CD/DVD speler niet wordt herkend?

Tijs.

Zoals in de titel staat, hij werkt kennelijk wel.

Graag dan eens alle apparaatcategorieën in Apparaatbeheer uitvouwen en eens kijken of je dan echt niets aantreft.
Dan verder eens in Schijfbeheer kijken of hij daar wordt vermeld. Je kunt er dan op rechtsklikken (in het onderste deelvenster) en Eigenschappen opvragen. Je zou dan aan het Apparaattype moeten kunnen afleiden waar in Apparaatbeheer de speler aangetroffen zou moeten worden.

Overigens kan dit gedrag (zover ik me kan herinneren) ook veroorzaakt worden door van die [censuur=>scheldwoord]-programma's zoals Daemon Tools. Vraag je eens af of je dergelijke programmatuur geïnstalleerd hebt staan.

Tijs.

hier zijn de foto's van apparaatbeheer:appbeheer1.jpgappbeheer2.jpg .ik heb bij apparaten en printers gekeken maar daar staat ie ook niet bij, ik heb deamon tools al verwijderd, maar dat had ik op vista nog niet dus dat zal het niet zijn denk ik.

Wat is (in je eerste schermafdruk) Draagbare apparaten -> E:\
Zou dat niet de CD/DVD speler kunnen/moeten zijn? [Kan natuurlijk ook dat USB apparaat voor massa-opslag zijn die in het tweede schermafdruk te zien is].

Kijk ook eens in Schijfbeheer (zie mijn vorige posting).

Tijs.

Laatst bewerkt:
O.a. bereikbaar via:
[Windows-toets]r toetscombinatie -> diskmgmt.msc
Of zoek naar Schijfbeheer of diskmgmt.msc

Tijs.

thnx, schijfbeheer.jpg (de lege partitie is mijn OEM) maar volgens mij herkent ie m nu niet

Wat is de E: schijf in je schermafdruk (onderste deel van de afdruk)? Memory-card lezer? CD/DVD-speler?
Zoals je kunt zien is het een verwisselbaar medium, met (op dit moment) niets erin.

Tijs.

Dat zei je eerder ook, maar vlgs. Schijfbeheer zit er niets in...
Is het een cradle of zo?

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan