cd/dvd-station wordt niet meer herkend!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eydis

Gebruiker
Lid geworden
26 apr 2007
Sinds een paar dagen wordt op mijn laptop (Vista) het dvd-station niet meer herkend. Ik krijg geen foutmelding, maar zowel in apparaatbeheer als in Mijn Computer staat ie niet meer vermeld.Ben al een tijdje bezig op diverse fora te kijken naar mogelijke oplossingen. Ik heb al diverse zaken geprobeerd (fix-it-Tip van Roy van Duivenhove (als ik zijn naam goed schrijf), weghalen van de upperfilters uit een bestand in het register (was een tip ergens anders op het forum), maar dit heeft niets opgeleverd. Bij de Tip van Roy was het station even wel te zien, maar 10 min. later was ie weer verdwenen. Wat daarnaast nu ook vreemd is, dat ik vanavond soms in Windows Media Player mijn muziekbestanden niet kon zien, en even later weer wel. Idem dito met het openen van het station, soms doet ie het wel, en soms niet???
Heb ook gecheckt op virussen e.d. (heb Antivir op de laptop). maar kan daarbij niets vinden.
Tips om dit probleem op te lossen zijn zeer welkom!
Alvast bedankt.

Dan is het toch raar dat ie de dvd-speler soms wel (zoals vanochtend) en soms niet (zoals nu in de middag) herkend......
Ik heb wel een week of twee geleden systeemherstel (vanwege o.a. langzame pc, e.d.) toegepast, waarna dit probleem zich voor de eerste keer leek voor te doen. Misschien heeft dat er iets mee te maken? Wat me opviel trouwens dat ik bij dat systeemherstel ook een soort foutmelding kreeg (weet niet meer welke). Virusscan (Antivir) heeft trouwens niets gevonden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan