CD/DVD stations werken niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

iCarl0o

Gebruiker
Lid geworden
13 okt 2012
Hoi iedereen,

Ik heb 2 CD/DVD stations in mn pc zitten. Het is al een oude pc (Bekijk bijlage DxDiag.txt).
Ik heb bij de Device Manager gekeken en daar staat dit:
DVD.JPG

De drivers heb ik al een paar keer verwijderd en de pc opnieuw opgestart. Dat heeft geen enkele keer gewerkt.
Ook Update en roll back werkt niet.

Wat ik ook raar vind is dat ik 2 station heb aangesloten en er is er maar 1 zichtbaar.
De stations gaan verder nog wel normaal open en dicht.

Weet iemand wat het probleem zou kunnen zijn? of is het gewoon te oud en werkt het niet meer?

Alvast bedankt!

Als het een oude PC is dan zijn het waarschijnlijk IDE drives.
Heb je wel gekeken of je ze als Master/slave hebt ingesteld met jumpers of via cable select? Anders krijgen ze ook ruzie met elkaar.

Dankje voor de snelle reactie!
Beide zijn aangesloten met cable select als dat is wat je bedoelt. Ik heb er weinig ervaring mee.

Controleer wel of er dan ook een geschikte kabel gebruikt is en geen standaard IDE kabel. Een cable select heeft vaak verschillende kleuren connectoren en ook een onderbreking in een van de flatcables tussen de 2 connectoren die naar de drives gaan.

je zou sowieso even kunnen testen wat er gebeurt als je één van de 2 drives loshaalt en 2x probeert te starten , steeds met een andere drive aangesloten. (uiteraard wel als de pc uit staat :) .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan