Cd DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mulcoa

Verenigingslid
Lid geworden
30 jan 2001
Ik heb een probleem met de cdrom/ DVD speler, hij doet het niet meer, ik heb er een nieuwe ingezet, en deze doet het ook niet, ik zie hem ook niet staan bij de verwiselbare schijven

Wat is hier aan te doen

alvast bedankt

Eerst een paar vraagjes:

Weet je zeker dat de nieuwe goed is aangesloten?
Staat de jumpersetting van de nieuwe drive goed (master of slave)
Is je kabel in orde?

Cd / Dvd

De kabel heb ik geruild met de HDD, de Hdd werkt normaal, de jumper settings staan op master, en verder valt er weinig aan te sluiten, de voeding en dat was alles, toen ik hem opstarte werd hij wel gedetecteert, maar hij start niet op

Wat kan er nog meer mis zijn?

alvast bedankt

Jan

Wat is het probleem nou eigenlijk? Eerst begin je over een cd/dvdstation en nu gaat het ineens om een HDD? Ik snap niet echt wat je bedoelt, kan je je probleem nog eens duidelijk formuleren?

De kabel heb ik geruild met de HDD, de Hdd werkt normaal, de jumper settings staan op master, en verder valt er weinig aan te sluiten, de voeding en dat was alles, toen ik hem opstarte werd hij wel gedetecteert, maar hij start niet op

Wat kan er nog meer mis zijn?

alvast bedankt

Jan

Vanaf hier kan ik je ook niet meer goed volgen.
Wat je normaal had moeten doen is het volgende:

De oude drive verwijderen, kijken of deze op master of slave staat, de nieuwe dezelfde jumpersetting geven en dan plaatsen en koppelen aan precies dezelfde kabel als de oude!

Het probleem was dat de DVD het niet meer deed, Je zag hem niet in de verkenner staan, dus een nieuwe gehaald en de nieuwe aangesloten, klaar dacht ik , dus niet !! zelfde probleem niet starten, daarna wat kabels gewisseld om te kijken of daar misschien iets aan defect was , maar dat ook niet.

Ik had de kabels gewisseld die van de HDD naar de CDrom/DVD, en omgekeerd, ik heb de jumpers op master staan en de kabel op master aangesloten ( staat op de kabel ) zowel de oude als de nieuwe geven geen reactie.

Nu heb ik de oude CDrom/DVD aangesloten op mijn eigen computer, en krijg de volgende fout melding
0x0000019 en 0x00000020 en 0x81E68720 en 0x81E68A50en 0xoA66006F plus het wel bekende blauwe scherm, ik heb hier al op gegoogeld , maar dat kan van alles zijn

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

alvast bedankt

De DVD heb ik geprobeert in mijn eigen computer en na wat problemen met blauwe schermen , en jumper settings aan te passen doet hij het dus wel?

Waarom doet hij het niet, en de nieuwe ook niet in de computer waar hij in hoort., wat kan er nog meer aan kapot zijn

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan