CD-Etiketten uitprinten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijs328

Gebruiker
Lid geworden
5 aug 2007
Hoi.
Ik heb een vraagje: Hoe print je zoiets uit :P

Sorry maar ik wist niet wat ik hier nog meer in moest zetten.

Mvg. Thijs

Ik gebruik hiervoor al jaren het programma cover xp .
Het maakt de hoesjes op maat voor cd , dvd enz.
Hans

Maar hoe krijg je het uitgeprinte stukje precies op die rondjes want er staan 3 op 1 bij mij

Aha , ik begrijp .
Jij wil de cd beplakken . Dat kan als ik het goed heb met Nero .
Of met een litescribe dvd brander .
Mijn ervaring hiermee is dat het resultaat niet mooi is , de beplakking gaat op den duur loslaten .
Misschien hebben anderen betere ervaringen met het beplakken van cd's
Hans

Wat bedoel je?

Ik heb dingetjes die heten

CD-rom 10 vel CD-rom etiketten en dat zijn stickers waar ik iets op moet printen en dan op een dvd moet plakken snap je :P

Je kan van die pakketten kopen waar ook de software bijzit maar ook Nero herkent een heleboel standaard formaten. Dan is het een kwestie van passen en meten met de software en printen. Maar zoals gezegd, vaak niet zo mooi !!

Als ik het goed begrijp wil jij weten hoe je een afbeelding op zo'n etiket krijg
Wel daar zijn site's voor die hier waarschijnlijk niet genoemd mogen worden ( huisregels )
Probeer eens in google te zoeken naar hoesjes . Typ dan op zo'n site de naam van de artiest van de cd in , zoek dan het album , daar zijn dan de hoesjes en eventueel de etiketten te downloaden .
Met software bv. Nero en een printer druk jij het één en ander dan af .
Hans

Met printers zoals de Canon iP4500 print je in full-color op bedrukbare CD's en DVD's.
Het resultaat is heel behoorlijk.
Nooit meer onbalans door stickers op je schijfjes.

't is wel geen antwoord op je vraag maar misschien handig om te weten.

Maar ik heb een HD Deskjet 840C ( ***** printer :evil: ) en ik weet nog steeds niet hoe ik op die etiketten print

Dan zal je toch zelf aan de slag moeten met de software beste knul. Dan zie je het vanzelf.
Wij weten toch niet waar jij mee gaat werken??
Als je eenmaal een afbeelding hebt in een bestand dan "plak" je die op de CD zogezegd en kan je het formaat aanpassen. Dat werkt bij ieder programma weer anders.

Ach ik snap er niks van laat ook maar want mijn etiketten heten Pro Office.
En die kan ik niet kiezen bij coverXP en ik weet ook niet hoe ik dat moet kiezen bij nero coverdesigner. =D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan