cd explodeerd

Status
Niet open voor verdere reacties.

pslijper

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
is nu de tweede maal dat het me overkomt grote klap en cd in 100 stukjes en ook cdrom speler stuk wat doe ik fout

tevens wat is een goed en niet te duur merk cd brander hoeft niet dvd te spelen advies iemand misschien ??? bvd

1. 2de keer al? Amai, is mij nog nooit overkomen, welke CDROMDRIVE, welke CD's, soms geen stickertjes op de cd geplakt? Normaal max lezen aan 40X, dan kan de CD niet ontploffen.
2. Mijn advies: koop een plextor. Goedkoper merk: Lite-on.
groetjes

idd plextor is duurder, maar wel de Rolls Royce van de branders...

Echter jou probleem??? :confused: Nog NOOIT gehoord :rolleyes:
Steek je ze er misschien scheef in, niet goed gecentreerd???
Zeker geen stickers erop plakken...
Om je een idee te geven, zelf heb ik een plextor en een samsung, en ik heb reeds in tientallen pc's BTC writers gezet (zeer low budget, maar doet zijn werk) en nog nooit zoiets meegemaakt...

Zelfgeplakte labels op je eigen cd kunnen dat veroorzaken.

Kan ook komen door (te) snelle branders van tegenwoordig, er zijn zelfs progjes die de snelheid kunnen verlagen...vorig jaar een artikel in PC-active.

maar komaan zeg, is toch ZEER uitzonderlijk :rolleyes:

bedankt stickers heb ik er nooit op zitten de cdspeler heb ik ondertussen in de container liggen dus kan het merk niet meeer achter halen en euhh die snelhied he hoe en waar is er programmatuur om die snelheid te verlagen was een 52 speed denk zelf dat dat de oorzaak is was die hier voor nl ook mogelijk in combinatie met slechte kwaliteit cd's

Bij de meeste brandprogramma's kan je zelf de brandsnelheid instellen.
Ontploffende cd's bij een brandsnelheid van 52x is vaker voorgekomen.
Dit wordt veroorzaak door een klein haarscheurtje in de cd.(niet met het blote oog te zien)
Tijdens het branden wordt de cd erg warm en knalt uit elkaar.
Vandaar dat sommige fabrikanten(o.a. Plextor) de branders standaard op een lagere snelheid zetten.(40x)
Softwarematig zijn de branders dan op een hogere snelheid in te stellen.

Doordat het label soms niet goed aangebracht wordt.
Lucht er onder. Blaasje. Wrijving en pats..........

Geplaatst door crash
Bij de meeste brandprogramma's kan je zelf de brandsnelheid instellen.
Ontploffende cd's bij een brandsnelheid van 52x is vaker voorgekomen.
Dit wordt veroorzaak door een klein haarscheurtje in de cd.(niet met het blote oog te zien)
Tijdens het branden wordt de cd erg warm en knalt uit elkaar.
Vandaar dat sommige fabrikanten(o.a. Plextor) de branders standaard op een lagere snelheid zetten.(40x)
Softwarematig zijn de branders dan op een hogere snelheid in te stellen.

En zo heb ik het idd vrijwel exact gelezen in PC-active. :thumb:

even voor alle duidelijkheid het is gebeurd in mijn cdrom speler niet in de brander terwijl hij data aan het inlezen was op 52 speed

Geplaatst door gezina
En zo heb ik het idd vrijwel exact gelezen in PC-active. :thumb:
En dat uit m'n hoofd.:D
Ik heb een tijd geleden wel het artikel in PC-Active gelezen.

@pslijper,
Kijk hier voor Nero Drive Speed v1.60.
Hiermee kan je de snelheid van je cd-rom speler verlagen.:)
[edit]link aangepast.:)[/edit]

Laatst bewerkt:
Geplaatst door pslijper
even voor alle duidelijkheid het is gebeurd in mijn cdrom speler niet in de brander terwijl hij data aan het inlezen was op 52 speed
Dat had ik door... ik denk dat je best je CD-lezer met zon geavanceerd progje MAX. op 40X zet.

mij is het nog nooit overkomen dat een cd uit elkaar spat. ik brand gewoon heel vaak met label op 48x werkt perfect. ik lees Cd op 52X werkt ook goed, alleen ze worden soms erg heet de cd's?!

Geplaatst door crash

Onder aan de pagina staat een link naar Nero Drive Speed v1.60.
Die link levert je een mooie 404 op... :eek: :D
Eigenlijk spijtig want ik kan maar branden met nero op MINIMUM 4 speed. Lager kan niet...???
Met clonecd gaat het wel...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan