cd format

Status
Niet open voor verdere reacties.

pslijper

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2001
heb recentelijk zeeer oud laptopje ontvangen om iets leuks van te maken voor 'n 5 jarig neefje tis 'n toshiba 480 cdt heb er windows 98 se op gezet zonder internet en email elementen daar is hij toch te jong voor.
wil er spelletje op zetten van harry potter maar kwam toen tot de ontdekking dat de display drivers nog niet optimal waren heb ze nu wel met andere machine gedownload maar .....

als ik ze op cd tje brand het zij met xp het zij met vista leest toch de cdrom devive van die 480 cdt de cd niet uit ....

wat mij doet vermoeden dat ik de cd eerst moet formateren op 'n format welke gelezen kan worden door win 98 se ???

wie weet raad ??

3.5 inch drive en of usb sticj zijn ook geen mogelijkheden die drivers heeft het appaeraat ook niet.

groetjes wout

Dat hangt er maar vanaf wat voor een CD je gebruikt. Is het een CDRW? Zo ja, is de speler wel geschikt om een RW te draaien?
Als het een gewone CDR + of - is, zou formatteren niet van invloed moeten zijn. Er is immers data op gebrand en dus zou theoretisch iedere player 'm moeten kunnen lezen. Als je een muziek CD of whatever wat voor een (game) CD inlegt, worden die dan wel goed gelezen?

cd format.

Hallo.

En niet vergeten de cd af te sluiten hoor.
anders kan een cd lezer hem niet lezen maar een cdschrijver wel.

Groeten Cees.
:thumb::thumb:

ja pasja dan wel :)

ik heb op basis van je antwoord ook de enigste nog bij mij aanwezige cd-r cd er voor gebruikt en inderdaad als ik deze cd in de 480 cdt leg ziet het systeempje hem nu wel en sterker nog kan er ook naar toe maar ....

de 4 bestanden die ik er met ander systeem ( vista ) op gebrand heb zijn niet te zien :(

gr wout

Waaruit ik opmaak dat de oorspronkelijke schijf een CDRW betrof?

Is het apparaat wel een CD brander of is het een CD speler?

er is geen sprake van 'n oorspronkelijke schijf :)
en op de 480 zit enkel 'n cd spelertje

enuh ok thx cees

heb recentelijk zeeer oud laptopje ontvangen om iets leuks van te maken voor 'n 5 jarig neefje tis 'n toshiba 480 cdt heb er windows 98 se op gezet zonder internet en email elementen daar is hij toch te jong voor.
wil er spelletje op zetten van harry potter maar kwam toen tot de ontdekking dat de display drivers nog niet optimal waren heb ze nu wel met andere machine gedownload maar .....

als ik ze op cd tje brand het zij met xp het zij met vista leest toch de cdrom devive van die 480 cdt de cd niet uit ....

wat mij doet vermoeden dat ik de cd eerst moet formateren op 'n format welke gelezen kan worden door win 98 se ???

wie weet raad ??

3.5 inch drive en of usb sticj zijn ook geen mogelijkheden die drivers heeft het appaeraat ook niet.

groetjes wout

De rode bedoelde ik met de oorspronkelijke schijf, betrof dat een RW?

ja pasja dat klopt pfff ben in staat dat oude ding de plomp in te gooien ....
enig idee of ik die 4 bestanden op de cd-r nog kan uit lezen op de 480 ?

vr groetjes wout

Laatst bewerkt:
Dan ben je er toch uit? Brand niet naar RW maar naar R en het oude ding leest 'm.

nee nee denk maar terug aan deze opmerking

"ik heb op basis van je antwoord ook de enigste nog bij mij aanwezige cd-r cd er voor gebruikt en inderdaad als ik deze cd in de 480 cdt leg ziet het systeempje hem nu wel en sterker nog kan er ook naar toe maar ....

de 4 bestanden die ik er met ander systeem ( vista ) op gebrand heb zijn niet te zien"

gr wout

tja pfff zucht lol ga het proberen alvast bedankt voor het mee denken :)

gr wout

Hallo.

Heb je net als ik al gezegt heb de cd ook afgeloten zo niet dan kan een cd lezer hem niet lezen.
DUS AFSLUITEN die cd.
Nogmaals als hij niet afgesloten is werkt het niet.

Groetjes Cees.
:thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan