cd klaar, maar speelt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

hackerfrans

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
28 dec 2001
Hallo,

Ik heb in Nero (5.5.9.0) met 4 speed een audio cd gebrand van een aantal mp3-tjes. Hierbij heb ik "disc at once" genomen. Daarnaast had ik achtergrondprogramma's als virusscanner, internetverbinding en firewall uitgezet.
Het branden is in een keer afgerond.
Echter de cd speelt niet af, niet in cd-speler/dvd-speler/mediaplayer/nero.
Wel zie ik dat er 12 nummers op de cd staan. Kan ik er nog iets aan doen, zodat de cd wel naar behoren gaat werken? Wat kan ik eventueel doen om voorgaand probleem te voorkomen?

Hackerfrans

Heb je de cd wel gesloten. Als je hem niet afsluit kun je hem niet afspelen. (niet afsluiten is mutisessie, die moet je dus niet hebben)

Het is een optie in Nero, moet je even zoeken. Je kunt hem ook alsnog afsluiten.

Ik geloof van wel, maar wil het toch even controleren. Kan alleen nergens die optie vinden.
In Easy CD creator blijft de sessie sluiten knop grijs en is het medium niet opneembaar, dus ik neem aan dat ze gesloten is.

Ik ga ervan uit dat als je hem in nero gebrandt hebt, dat je hem niet kunt sluiten in easy cd creator.

Ik kan het nu niet testen omdat ik geen multisessie cd heb liggen, maar ik denk dat je gewoon naar nero moet gaan met je cd erin en dan toch die optie zoeken. Misschien nog een keer de wizzard doen.

Volgens mij wordt de cd standaard gesloten als je voor disc at once kiest.

Heb het schijfje toch weer in mijn cd-speler gestopt. Hij speelt tracks 3 t/m 12 af, maar tracks 1 en 2 niet. Die veroorzaken zo het probleem. Hoe kan het dat de rest het wel doet, maar de eerste 2 niet en hoe kun je dat voorkomen? De bronbestanden waren goed.

Als je in nero op het eerste icoontje ( links boven, een wit blad met omgekrulde hoek en een cd ervoor) klikt kom je in het nieuwe compilatie, als je daar het tabblad brand kiest heb je de mogelijkheid om de cd af te ronden.
Groetjes

Sorry, was te laat met het antwoord

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan