Cd-la (?) opent niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ramonavh

Gebruiker
Lid geworden
21 dec 2002
Hoi,

Mijn onderste cd-la gaat gaat sinds 10 min niet meer open. Ik had er een Cd-R in gedaan om te kijken wat erop stond, maar hij doet niks meer. Als ik bij deze comp kijk, staat er Volume_1, geen idee wat dat betekent. Heeft iemand een idee hoe dit komt?

Thnx! Gr Ramona

Volume_1 is gewoon de naam die de CD heeft gekregen bij het branden.

Elk opslag medium, of het nu een floppy, CD of DVD, of zelfs een Harddisk is heeft een naam, als je er zelf niet een opgeeft doet het systeem dat voor je, CD branders geven CD vaak de naam Volume_1.
Volume staat hier niet voor het Nederlandse woord van geluids sterkte maar voor het Engels woord voor Deel,
in de zin van dit deel hardware.
Elk 'deel' heeft een eigennaam.
Waarbij de 'plek' een letter heeft en het 'opject' op deze plek een naam, bij HD's zal de plek C: en naam (bv Boot) over het algemeen altijd het zelfde zijn maar voor floppy's en cd's is dat natuurlijk niet het geval.

Als je een floppy of HD formateerd wordt er om een volume naam gevraagd, bij een CD/DVD lijkt het misschien niet zo dat er geformateerd wordt, maar daar vindt het tijdens het branden van de data zelf plaats.

Laatst bewerkt:
Er zit vaak een klein gaatje aan de voorzijde onder de lade om deze handmatig te openen. Druk er een pen in en trek de lade er voorzichtig uit. Zet wel je systeem uit voor je iets doet.

Hoi,

Zoals Franz al gezegt heeft, start eens opnieuw op, en bij het starten van windows probeer je de cd la te open, doormiddel van het knopje.

Als je de cd eruit krijgt zul je die denk ik effe schoon moeten maken met name de binnenste ring, aangezien het klinkt naar een probleem die ik een keer gehad heb.

Als je de la helemaal niet meer open krijgt neem dan een paperclip, vouw die helemaal uit en druk die voorzichtig in het kleine gaatje aan de voorkant van de cdrom speler. Dan moet ik ook open gaan.

Groetjes, Dj Viper

Je kan ook met een peperclips in het gatje steken om je cd-rom er uit te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan