cd leest niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naiteki

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
ik heb onlangs nog een xp op mijn laptop geplaatst, die geactiveerd, drivers,....

nu krijg ik de melding dat ik nog 4 dagen heb om windows te activeren, als ik op ja klik zegt hij dat het al geactiveerd is (toch krijg ik steeds de melding)

aangezien net framework 3.5 ook niet wil instaleren wil ik dus nieuwe xp opzetten

blijkt nu dat mijn laptop geen cd's meer leest, ik heb al bij aparaatbeheer de driver verwijderd pc reboot, hij heeft hem dan zelf weer geinstaleerd, maar toch kan ik nog altijd geen cd's lezen.

heeft er iemand idee om hem weer aan de praat te krijgen, of toch een idee om xp opnieuw te kunnen instaleren

thx
Naiteki

Ik ben geen technicus maar de fout zit volgens jou in de CD/DVD-driver?
Of in de CD?

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien is dit een optie moet je wel onder windows doen maar misschien helpt het

Ik ben geen technicus maar de fout zit volgens jou in de CD/DVD-driver?
Of in de CD?

ja dus werkelijk met de cd/dvd-river, heb andere cd geplaats die op mijn desktop wel werken, muziek cd's, drivers, dvd hij leest ze gewoon volledig niet

normaal ook als je bij deze compute en dan op je dvd/cd station klikt zonder cd in zou hij moeten zeggen dat er geen cd is geplaats, dat doet hij dus niet hij opent gewoon en ik zie enkel een dat het leef is (zo is het net het zelfde als ik een cd plaats)

ik ga nu eerst is naar die link van Modag kijken

nee werkt nog niet

wil er ook wel bijzeggen dat in aparaatbeheer hij alles goed aangeeft, als er cd word geplaatst laad hij wel maar lezen komt er niet van

vb: voor die xp moet ik dus laptop booten let cd er in, ik krijg dan even zwart scherm met juist "/" dit op (omdat hij cd aan het laden is) na een tijdje gaat het gewoon weg en start hij normaal op, als ik de cd al in mijn desktop steek (terwijl hij aanstaat zonder reboot) komt het menu van de cd, dit doet laptop zelfs al niet

Hoi,