cd leest niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naiteki

Gebruiker
Lid geworden
29 nov 2009
ik heb onlangs nog een xp op mijn laptop geplaatst, die geactiveerd, drivers,....

nu krijg ik de melding dat ik nog 4 dagen heb om windows te activeren, als ik op ja klik zegt hij dat het al geactiveerd is (toch krijg ik steeds de melding)

aangezien net framework 3.5 ook niet wil instaleren wil ik dus nieuwe xp opzetten

blijkt nu dat mijn laptop geen cd's meer leest, ik heb al bij aparaatbeheer de driver verwijderd pc reboot, hij heeft hem dan zelf weer geinstaleerd, maar toch kan ik nog altijd geen cd's lezen.

heeft er iemand idee om hem weer aan de praat te krijgen, of toch een idee om xp opnieuw te kunnen instaleren

thx
Naiteki

Ik ben geen technicus maar de fout zit volgens jou in de CD/DVD-driver?
Of in de CD?

Hoi,

Welkom op Helpmij,

Misschien is dit een optie moet je wel onder windows doen maar misschien helpt het

Ik ben geen technicus maar de fout zit volgens jou in de CD/DVD-driver?
Of in de CD?

ja dus werkelijk met de cd/dvd-river, heb andere cd geplaats die op mijn desktop wel werken, muziek cd's, drivers, dvd hij leest ze gewoon volledig niet

normaal ook als je bij deze compute en dan op je dvd/cd station klikt zonder cd in zou hij moeten zeggen dat er geen cd is geplaats, dat doet hij dus niet hij opent gewoon en ik zie enkel een dat het leef is (zo is het net het zelfde als ik een cd plaats)

ik ga nu eerst is naar die link van Modag kijken

nee werkt nog niet

wil er ook wel bijzeggen dat in aparaatbeheer hij alles goed aangeeft, als er cd word geplaatst laad hij wel maar lezen komt er niet van

vb: voor die xp moet ik dus laptop booten let cd er in, ik krijg dan even zwart scherm met juist "/" dit op (omdat hij cd aan het laden is) na een tijdje gaat het gewoon weg en start hij normaal op, als ik de cd al in mijn desktop steek (terwijl hij aanstaat zonder reboot) komt het menu van de cd, dit doet laptop zelfs al niet

Hoi,

Dan zou je speler in je notebook wel eens defect kunnen zijn

En dan zou je binnen 4 dagen een nieuwe moeten regelen :confused:

EDIT:

Niet zelf in een laptop aan het werk gaan ! Tenzij je weet wat je doet...

Hoi,

Dan zou je speler in je notebook wel eens defect kunnen zijn

wel op rare manier kapot heb iets van 5 dagen geleden cd's gebrand met wmp

op een punt zei wmp dat cd-drive bezet was (geen idee waarom) en tot gisteren had ik cd-driver niet meer gebruikt, laptop is niet gevallen ofzo, ik gebruik hem enkel nog als server, als ik er op moet werken gebeurd dat met extern bureaublad

heb je dan 1 of ander idee om xp op mijn laptop opnieuw te instaleren, ik heb de iso file nog

Als je de ISO nog hebt is het vrij makkelijk ;)
Download het gratis progje DEAMON TOOLS, en maar een visuele driver aan met het programma :D

Als je de ISO nog hebt is het vrij makkelijk ;)
Download het gratis progje DEAMON TOOLS, en maar een visuele driver aan met het programma :D

ja nee dat werk niet, ik gebruik power iso, hij laad de cd dan wel, ik neem xp instaleren, pc reboot zichzelf en dat vraagt hij om de cd te plaatsen

en nieuw laptop vergeet het maar :P, als hij werkelijk niet meer werkt koop in een foxconn, en deze laptop gaat de lucht in met carbid

Laatst bewerkt:
Hahahah ;)
Post het filmpje ook even :o

zal zeker gebeuren, we gaan carbid schieten met nieuwjaar (psp opblazen) maar ja als deze pc niet maar gaat werken gaat hij er ook aan :P

ow ja heb nog vraagje, zou het mischien lukken om mijn harde schijf in ander laptop te steken en dan die instal doen

Nee, maar je kan wel een backup maken en die in een andere doen ;)

Nee, maar je kan wel een backup maken en die in een andere doen ;)

back up niet nodig word enkel op gedownload, films, muziek, .....

dat is bekeken en weg :p de goed staan op de desktop :p

en andere laptop is van mijn zuster, dus om dat te proberen word het een mission imposible om die laptop te krijgen

die is namelijk bang als ik 1 vinger op haar laptop leg :P ze laat liever haar vriend want hij is "slim".

stonden ze wel snel aan mijn deur te kloppen hoe ze driver voor draadloos internet moesten instaleren nadat ze vista opnieuw hebben geinstaleerd (ook mislukt hij moest in frans zijn staat lekke in nederlands :P)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan