CD met foto's heeft fouten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

pierre3902

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2011
Goede middag,
Ik wilde van een 5 jaar oude cd de foto's bekijken.
Van de 8 file's, welke erop staan, krijg ik de onderste 3 niet gelezen.
Mijn computer crascht of de cd-rom speler reageert niet meer.
De cd is niet beschadigd aan de opname kant.
Bestaat er een tool om toch de foto's eraf te halen.???
Vele jaren geleden, toen de dvd's nog niet bestonden, had ik ook een cd, welke niet wilde openen.
Ik heb toen een programma gedownload, welke hem toch afspeelde, echter ik weet niet meer de naam van het programma.
Ik heb de zoekfunktie gebruikt, maar daar haal ik niets vanaf.
Groetjes,
Pierre:o

Pierre ik den dat je cd rot hebt. Sommige van 10 jaar of ouder zijn wel te lezen en de jongere vaak niet meer. Afin, lees dit eens. Kwaliteit laat vaak te wensen over.
klik.

Er zijn inderdaad wel tooltjes die windows leesopties passeren en alles zelf doen. Ik heb daar echter geen ervaring mee, maar probeer het eens! Wat heb je te verliezen..
Kijk bv hier eens naar.
Of deze - lossy recovery wil zeggen dat wat het progje vindt misschien beschadigd kan zijn.
Of Isobuster. Schijnt goed te zijn maar kost je wel wat geld...
Ook cdcheck belooft veel te kunnen.

Misschien heb je er wat aan.

Solaris,
ik heb alles geprobeerd, ........... resultaat nihil!!!
Verder waarschijnlijk niets meer aan te doen???
Groetjes,
Pierre:o

Tsja als je geen succes hebt met de genoemde tooltjes (en er zijn er nog wel meer maar wat is de zin) dan ben ik bang dat het heel lastig wordt...
Ik heb iets dergelijks bij de hand gehad en ik heb op het laatst met een hex-editor (een utility die de bits leest van een medium en dat eerst alleen laat zien) op de beschadigde schijf gekeken zodat ik kon bepalen of het nog zin had er energie en tijd in te steken. Soms lukt het een deel van een bestand te "redden" maar veel kon ik er niet meer mee.

Ik ben bang dat het voor jou ook zo is. . .

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan