CD Niet meer leesbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

reneemettrie

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
1 aug 2006
Ik heb een CD met de topografische kaarten van Brussel en Wallonië.
Sinds kort niet meer leesbaar (en niet meer verkrijgbaar in de handel)
Kan ik hieraan iets doen?
Ik zie in deze rubriek bovenaan een post van 2006 ivm krassen, is die nog geldig of zijn er andere methodes?

:( Je kan wel proberen nu in CD-DVD Rom CD plaatsen en op die CD-DVD Rom met rechte muis-kant klikken en op openen aangeven, als dat lukt kijk maar alle aanwezige bestanden of je kan op-blauwen en vervolgens op kopiëren klikken, plaats maar die naar een map en vervolgens kan je in dit geval opnieuw branden ...

2s13pzt.jpg
ScreenShot023.jpg

Laatst bewerkt:
Het probleem is dat er helemaal niets verschijnt... Geen CD en dus ook geen bestanden en dus niets om op te klikken. De CD drive blijft rammelen. Maar op een andere PC zie ik ook niets, het ligt dus waarschijnlijk niet aan die drive.

:( ALS je op die manier CD echt niet kopieren kan, vrees ik dat schijf onherstelbaar beschadigd is ..

In handen als je die schijf hebt zijn ze krassen zichtbaar of nog erger zijn ze voelbaar ??

Laatst bewerkt:
Sorry dat ik jullie tijd verknoeid heb, er zat een vuile vlek op (niet gezien vanwege de zon :o )
Gepoetst en weer leesbaar.

:) Achhh je hoef niet tegen mij sorry zo voel ik me alleen maar nog ouder dan :rolleyes:

CD is dus leesbaar dan ?? in dit geval als ik jou was meteen zal ik die een kopie van willen maken ;):thumb:

Maak toch meteen maar een kopie. Je weet maar nooit waar het goed voor is.

Nee maak niet uit of gekochte CD is :D gewoon doen en kopiëren dat, je hebt dit nodig toch ? :D ( kopiëren en branden weet je of kan je toch ? :( ) ..

Bovenste optie wat ik je opgeschreven heb, is zeer makkelijk je hoef niets installeren ofzo, je moet alleen maar een lege CD ( of DVD ?? ) hebben, en neem ik aan dat je brand programma in je PC wel hebt ..

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan