CD-R & CD-RW: Can't find device ???

Status
Niet open voor verdere reacties.

JanouD

Gebruiker
Lid geworden
10 jun 2006
Hallo!

Ik heb een CD-R van LG (GCR-8523B) en een CD-RW (CRW-5232AX) van Asus die momenteel beiden niet werken. Windows geeft het volgende bericht:

Windows kan het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat niet in het geheugen laden. Mogelijk is het stuurprogramma beschadigd of het ontbreekt. (Code 39)

Ik heb voor beiden de driver's gedownload via de websites maar krijg bij beiden de melding "can't find device".

Nu heb ik geen idee meer hoe ik dit op kan lossen en ik ken niemand meer in mijn omgeving die meer verstand van computers heeft. Ik heb mijn computer momenteel heel hard nodig voor mijn studie, dus wegbrengen zou een probleem zijn :confused:

Groetjes van Janou

janou_derckx@hotmail.com

deze is al meerdere malen behandeld op dit forum : wordt veroorzaakt door hardnekkige spywares, oude easy cd creator of soms zelfs installatie van IPOD's

Start Registry Editor (Regedt32.exe).
2. Locate the UpperFilters value under the following key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
3. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
4. Locate the LowerFilters value under the same key in the registry:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
5. On the Edit menu, click Delete , and then click OK .
6. Quit Registry Editor. NOTE : After you remove the Upperfilters value and the Lowerfilters value, if you notice lost functionality in a particular program, such as CD recording software, you may need to reinstall that software. If the problem recurs, consult with the software vendor for assistance.

7. : After you remove the Restart your computer.

Dankjewel, maar... :-s

Dankjewel voor jullie moeite! Ik heb beide adviezen gevolgd maar het is nog niet opgelost.

Advies Lange Pier: ik heb het gedownload, opgeslagen, uitgepakt en geopend. Ik moest toen alleen mijn computer opnieuw opstarten en er is daarna niets veranderd (geloof ik). Het werkt in ieder geval nog niet.

Advies Serverdude: Ik heb de LowerFilters kunnen verwijderen, maar de UpperFilters stond er niet bij. Ik heb daarna toch geprobeerd nogmaals de drivers te installeren maar dat werkte nog steeds niet...

Groetjes Janou

Jippie!

Okee... en toen deed ie het opeens wel weer!!! Dank u!!!
:D :thumb: :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan