CD+R of CD-R

Status
Niet open voor verdere reacties.

casper221

Gebruiker
Lid geworden
20 jun 2012
Hoi allemaal,

allereerst: ik weet niet of mijn vraag hier goed staat.

maar mijn vraag:

welke cd heb ik nodig om een game op te branden?

ik heb namelijk een spel gedownload(Legaal) en die wil ik nu op een cd zetten, maar ik weet niet welke CD ik nodig heb.+ of -
het is voor de back-up, dat als mijn pc weer flauwvalt; dat ik dan mijn spel niet kwijt ben.
het gaat hier over het spel: RCT3

en als ik hem gebrand heb; hoe sluit ik de CD dan af?

alvast bedankt!

gigagrote groetjes: Casper

Beste Casper,

Ik zou zeggen, gebruik een brandprogramma, en zet hier je (illegale) spelletje in, deze vraagt dan om een cd, en die stop je dan in de computer. En Voila.. Klaar is je illegale cd.

Ik zou Gizmo Drive proberen voor het schrijven van een schijfkopiebestand naar een CD-R.

Niemand lijkt van dit programma gehoord te hebben, maar het is een zeer goed programma. Ik gebruik het zelf al een jaar intensief en heb er nooit een probleem mee gehad.

Hoi,

bedankt voor de snelle reacties!
zal het morgen downloaden.
zal dan nog een post posten.

Beste Casper,

Ik zou zeggen, gebruik een brandprogramma, en zet hier je (illegale) spelletje in, deze vraagt dan om een cd, en die stop je dan in de computer. En Voila.. Klaar is je illegale cd.

flauw illegaal grapje :confused:
en geen antwoord op zijn vraag

dan heb ik nu nog 1 vraag:
hoe sluit ik zo'n cd af?

mvg, Casper

Als je game een image is,zoals een .iso of een cue/bin,is je cd ineens afgesloten.
Als de game een exe bestand is,of een folder,moet je de brandoptie disc at once kiezen in bijvoorbeeld,Nero....

Ik heb nero gekocht, maar hoe gebruik ik het dat hij de hele game erop zet?
anders zou ik het voor niets gekocht hebben.

mvg, Casper

Ik heb nero gekocht, maar hoe gebruik ik het dat hij de hele game erop zet?
anders zou ik het voor niets gekocht hebben.

Welke versie van Nero?Wat is de grootte van je game,en welke extensie heeft het bestand?
Zodat we weten welke optie je moet gebruiken.....

@tobiastheebe: nee, dat is kopiëren, maar ik wil branden.

@roadworker: ik heb versie 12, de grootte weet ik niet, en het is niet echt 1 bestand(zie plaatje) Knipsel2.JPG
Knipsel3.JPG

Bij Nero opstartscherm "Nero Burning Rom " kiezen,dan bij "nieuwe compilatie" de optie "cd" kiezen in het bovenste keuzevak en dan de icoon van "cdrom (udf/iso) kiezen.
Bij de tab "branden" kies je disc at once/96,bij de tab "iso" nachecken of de optie " modus 1 " en "iso 9660 + joliet " geselecteerd is.
De rest van de tabs kan je naar eigen inzicht invullen.
Dan onder aan dat venster "nieuw" selecteren en in de 2 deelvensters alle bestanden uit die game folder naar de compilatie slepen en dan branden.....

echt heel erg bedankt!

heb hem nu op cd!

supergigagrote bedankende groetjes, Casper

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan