CD-R schrijffout

Status
Niet open voor verdere reacties.

wollie

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Branden van CD-R muziek CD op Aopen 48x12x50 CD writer, gebruik makend van Easy CD creator Basic (V5.3.2) gaat niet goed: op het eind van brand proces krijg ik meldingen als Trackservofout of schrijffout en vervolgends trackwriter fout. Vervolgens kan ik de CD weggooien. Al geprobeerd: Easy CD creator software opnieuw geinstalleerd en ge-update; verschillende merken CD-R, vervanging CD writer (garantie, zelfde merk en nagenoeg zelfde type).
Is het mogelijk dat een copier beveiliging in m'n systeem genesteld zit, dat voorkomt dat ik muziek CD's kan schrijven door het CD brand proces aan het eind te stoppen en met bovenstaande foutmeldingen komt? Vooraf testen van brand proces geeft geen foutmelding. Branden van datafiles geeft geen problemen.

Heeft iemand suggesties ???
Wollie

Toch vreemd dat Easy CD creator bij andere gebruikers wel goed werkt. Ik heb inmiddels andere CD-R geprobeerd, en die schijnen wel goed te werken. BV Imation 32x. Hierbij moest ik wel de brand-optie <optimaal> veranderen naar 24x max, anders sloeg de CD-recorder op hol en reageerde de PC nergens meer op!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan