CD-R schrijft alleen naar CD-RW

Status
Niet open voor verdere reacties.

hroeper

Gebruiker
Lid geworden
31 dec 2002
Nadat ik in mijn systeem heb geupgrade met een nieuw moederbord, PIV, geheugen en Windows XP wil mijn Lite-on LTR 48246S geen CD-R's meer schrijven. Lezen van alle media gaat probleemloos. Er worden nergens conflicten gezien in het hardwareoverzicht van XP. De writer wordt ook als writer herkend in het hardware profiel.

Alle hardware is goed geconfigureerd (CD speler slave en writer master op de secondary IDE) en alle drivers en firmware zijn inmiddels geupdate. Bios van moederbord ook geflasht naar de laatste versie.

Een CD-RW beschrijft ie wel, een CD-R niet. We hebben het geprobeerd met de brandersoftware van XP, en daarna met die van de, met de brander meegeleverde, Nero. Nero geeft, behalve dat het branden daar ook niet mee lukt ook nog allerlei andere problemen. Mogelijk dat dat conflicten zijn met brandersoftware (Roxio) van XP.

Wie heeft er nog een idee?

Hans

Hallo Hans,

Probeer eens de brandersoftware van xp uit te zetten. Download cd-mate en probeer het daar eens mee.
uninstall eerst even alle brandsoftware die er op je compu staan.
Ik heb dit ook gehad met mijn plextor brander. Sinds ik bovenstaande heb gedaan is er geen probleem meer geweest.

Succes en de groeten van,

Hans,

Volgens mijn bescheiden mening is het geen versie conflict tussen Nero en de brandsoftware van XP (Roxio). Zelf heb ik Nero ook op mijn XP systeem staan en dat gaat probleemloos. Sterker nog, ik gebruik Nero voor het kopieren en compileren van muziek en datacd's en ik gebruik de Windows brandsoftware voor het maken van backups van mijn data op RW'tjes. Dat gaat al heel erg lang goed.

Daarnaast is het zo dat ik voor vele vrienden, collega's en kennissen zo nu en dan een machine softwarematig help repareren en op geen enkele van die machines ben ik ooit een dergelijk conflict tegengekomen.

Ik adviseer je om de brander "weg te gooien" in app. beheer en eventuele Nero software op de nette manier te de-installeren.

Na opnieuw opstarten en detectie van de brander:
een cd'tje branden met XP software en vervolgens de Nero brandsoftware weer herinstalleren.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan