CD-R word niet herkent

• Onderwerp starter Onderwerp starter Chun
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Chun

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2007
Hallo,

Ik heb een probleem met mijn DVD/CD-speler in mijn laptop. Het is een Sony VAIO VGN-FZ31e.

Ik heb eergisteren nog muziek van een CD-R afgespeeld en naar mijn laptop geript. Gisteren had ik een setje lege CD-R gekocht, om muziek erop te kopieëren. Ik stopte het in mijn laptop en hij herkent h'm niet. Zelfs de andere 9 lege CD-R's herkent mijn laptop niet. Meestal als ik een lege CD erin stopt, krijg ik een scherm wat ik wil gaan doen. Hij speelt sinds gisteren ook geen normale CD-R (muziek) af. Als ik een DVD-R erin stopt, herkent de speler het wel en kan het gewoon afspelen.
Hiervoor had ik altijd CD-R's kunnen afspelen, branden en rippen.

Wat is het probleem? Stuk? (hopen van niet) ...

Goedemiddag,

Misschien dat dit een oplossing geeft bij mij was dat wel het geval

Het programma gedownload, uitgevoerd en opnieuw opgestart. Helaas!! De CD-R wordt nog steeds niet herkent.

Die andere 9 zijn van hetzelfde merk neem ik aan.....
Dit komt wel vaker voor en alleen een firmware update kan je probleem eventueel verhelpen.

De andere 9 lege CD-R's zijn inderdaad van hetzelfde merk, namelijk Sony.

Ik heb op de website van Sony VAIO het stuurprogramma 'Optical Disc Drive' gedownload en geïnstalleerd. Helaas herkent de DVD/CD-speler de lege CD-R nog steeds niet.

Twee opties te weten - andere CD's kopen of kijken of er nieuwere firmware is.

Niet alleen lege CD-R's worden niet herkend, maar ook gebrande en orginele muziek CD's worden niet herkent.

Zo juist heb ik het volgende merk: Traxdata en Philips proberen af te spelen. Het lukte ook niet.

En waar ik kan die nieuwste firmware downloaden? Op de website van Sony VAIO zelf stond de enige firmware.

Dan neen ik aan dat hij ook geen DVD's pakt?
Lijkt mij eerder dat hij de geest gegeven heeft.

Even voor de zekerheid in apparaat beheer kijken of alles daar correct is.

Kijk... het gekke hiervan is dat hij DVD-R (gebrand + orgineel) gewoon normaal afspeelt.
En in apparaatbeheer staat geen gele uitroeptekens bij DVD/CD-drive.

1266489160-320.jpg

Ik zal kijken of ik firmware kan vinden maar ben even druk nu dus wel even geduld hebben.

Wat je voor nu even kan doen is hem verwijderen uit apparaat beheer en opnieuw opstarten. Zo wordt hij opnieuw gedetecteerd en opnieuw geïnstalleerd.

Laatst bewerkt:
Ik heb zo net in apparatbeheer de DVD/CD-drive de installatie ongedaan gemaakt. Daarna de laptop opnieuw opgestart. Na het opnieuw opstarten wordt de DVD/CD-drive herkent en wordt het apparaat geïnstalleerd. Helaas, bij deze werkt de zowel lege als gebrande CD-R ook niet :(

Ik heb dat Tool al geprobeerd. Hij zoekt en laat zien welke software-versie je op dit moment hebt.
F: Device Type: DVD/CD-Rom
Vendor ID: PIONEER
Product ID: DVD-RW DVRKD08
Product Rev: 1.00
Vendor Info: 07/11/15 PIONEER

En garantie heb ik niet meer. Al sinds vorig jaar verlopen.

Ik heb gisteren een externe DVD/CD-speler gekocht, omdat er nog geen oplossing er voor was. Toch bedankt allemaal!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan