Cd Recordable

Status
Niet open voor verdere reacties.

steffan

Banned
Lid geworden
27 jan 2003
hoe kan ik mijn bestanden op een cd recordable 80
wissen.want als ik dit wil doen krijg ik de melding dit is een alleen lezen bestand,

Recordables kun je niet wissen. Rewritables kun je wel wissen

volgens mij bedoeld hij of je de gegevens kunt "onzichtbaar maken" dat ze er nog opstaan maar dat je ze niet meer ziet. Als je bevoorbeeld 2 keer een backup maakt van 1 bestand, maar waar mss al aanpassingen aan gebeurd zijn. dat je later het juiste bestand weer copiert.

Als dit je probleem is ( hoop ik want ik typ redelijk traag, en ik heb al zoveel :) getypt) moet je gewoon in nero, of een ander schrijfprogramma dat bestand dat je wil "verwijderen" aanklikken en op delete drukken. dan klik ja op branden en je brand. Het schrijfprogramma moet dan niet echt gegevens branden maar gewoon ervoor zorgen dat in de toekomst het bestand niet meer gelezen zal en kan worden.

Ik hoop dat dit je kan helpen

Kristof,

Ik lees toch duidelijk dat hij een CD-R wil wissen en lees ik niks over iets onzichtbaar maken

wissen gaat natuurlijk niet. Dat is logisch, anders zouden ze geen rw op de markt brengen. Daarmee dat ik dacht dat hij bedoelde wat ik heb uitgelegd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan