cd recorder inbouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik hoop dat iemand me kan helpen, want ik heb al heel lang zitten knoeien en raak al bijna gefrustreerd. Heb een comp waarin ik een sony 8/4/32 recorder in wil bouwen. Nu heb ik die ingebouwd volgens bijgevoegd plaatje. Als ik de comp opstart, herkent de comp beide cd-romspelers. Bij DEZE COMPUTER staat zowel de recorder als de cd rom speler. In beide apparaten kan ik een cd inleggen die vervolgens ook aan het werk gezet wordt, dus die werking is goed. Maar zodra ik met easy cd creator platina een cd wil branden krijg ik een niet nader omschreven foutmelding. De cd brander gaat open en de melding dat er een fout is ontstaan verschijnt. Ik heb een klein bestand geprobeerd te branden, een mp3tje, een groot bestand, een cd ineens.... Maar altijd komt diezelfde foutmelding. Ik heb geprobeerd om op verschillende snelheden te branden (8, 4 en 2) maar ook dat werkt niet. Wie kan me verder op weg helpen????

Laat die foutmelding dan eens zien middels een screenshot.

Probeer eens of je met Nero Burning Rom iets kan branden.

Hoi, probeer dit eens:

op ide1 : master: hd ; slave: cd lezer
op ide2 : master: cdrw

groetjes

muurhond

Was begonnen met installatie nero, maar toen werd dat afgebroken en nu kan ik dat niet meer installeren, want er wordt steeds gezegd dat een bepaalde map al is gemaakt. Maar die map kan ik nergens vinden om m weg te gooien.. Screenshot komt er binnenkort aan. Hoop vanmiddag nog het een en ander uit te proberen.. Hoop dat jullie mee blijven denken want ik werd echt gek gister..

vreemd

Heb m nu geplaatst zoals khk464 gesteld had. Easy cd creator Platina geinstalleerd en kreeg dezelfde foutmeldingen. Toen ECS er weer af gegooid en een nieuwe NERO erop... Die werkte wel. Vind ik toch heel vreemd. Misschien dat iemand nog een suggestie heeft, want ik vind easy cd creator toch prettiger om mee te werken. Maar ik ben in ieder geval al heel erg blij dat het op deze manier werkt!!!! Bedankt daarvoor.. Ik heb de foutmeldingen bijgevoegd. De nummers komen overeen met de schermpjes die ik achtereenvolgens in beeld krijg...

Ik zie dat op achtergrond corel photo paint ofzo draait. Misschien ligt het daaraan dat er fouten optreden tijdens het branden. Ik gebruik trouwens altijd nero omdat die de minste problemen geeft. Toevallig heb ik slechte ervaringen met zowel ecs als met corel. Waarschijnlijk goede progjes, maar bij mij lukte het niet zo, veel fouten en conflikten.

Je moet toch eens proberen om tijdens het branden geen andere progjes te laten draaien, zelfs geen screensaver.

Groetjes

tja

Bedankt voor je reactie..
er draaien geen screensavers.. ook corel staat altijd uit.. Maar bij mijn eigen comp ken ik die problemen helemaal niet.. Daar heb ik corel, nero en ecdc naast elkaar draaien en alles werkt perfect.. Daarom vond ik het juist op die betreffende comp zo vreemd..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan