Cd-rom drive en dvd drive worden beiden niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter This
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

This

Gebruiker
Lid geworden
1 nov 2006
Ineens herkende mijn pc mijn cdrom drive en dvddrive niet meer. :confused:
Ik heb een windows XP van compaq.

Als ik naar "mijn computer" toe ga worden de cdrom drive en de dvdrom drive niet weergegeven. Doe ik een disc in een van de twee, dan gebeurt er niets.
Ga ik via configuratiescherm naar aparaatbeheer toe, dan staan ze er wel, maar dan met een rond cirkeltje en met een uitroepteken erin. Ik heb al geprobeerd ze te verwijderen en dan opnieuw te installeren, het stuurprogramma bijwerken doet het ook niet, uitschakelen en dan weer aanschakelen doet het ook niet.

Als ik kijk bij eigenschappen van de twee drives staat er bij beiden dit in het tekstvakje van apparaatstatus: Windows kan dit apparaat niet starten omdat de configuratiegegevens in het register onvolledig of beschadigd zijn. (Code 19)

Ik weet niet meer wat ik moet doen: kan iemand mij hier helpen?

Verwijder beide eens uit apparaatbeheer (deleten) en laat apparaatbeheer dan opnieuw zoeken naar hardware. Eventueel verwijderen en dan herstarten.

Indien je systeemherstel had aanstaan, deze gebruiken, en voor een datum kiezen, toen het nog wel werkte.
Als je met XP werkt.

Indien je systeemherstel had aanstaan, deze gebruiken, en voor een datum kiezen, toen het nog wel werkte.
Als je met XP werkt.

Mijn pc geeft geen datum aan waar het nog wel werkte, ik heb deze poging namelijk ook al gedaan :(

Tiborv, ik heb ook wat jij zei geprobeert maar ook zonder succes :(

Ga naar http://support.microsoft.com/kb/310123/nl klik op foutcode 19 en volg de aanwijzingen.

Lijkt erg op de aangegeven opties, maar wellicht helpt het je toch een eind verder.

Ik heb m'n pc opgestart in de veilige modus en toen werd weer gevraagd of ik m'n pc naar een eerder punt wilde brengen, alleen kon ik weer alleen voor 1 November 2006 kiezen, waar het probleem dus al was :confused: Dus dat werkt ook niet....

Ik denk dat je pc eerst een schoonmaakbeurt nodig heeft, qua wormen, virussen, etc.

Je kunt nog eerst deze regfix proberen, ook de controller(s) in apparaatbeheer deïnstalleren, waar de drive(s) aanhangen, en rebooten zou kunnen helpen.

Ik denk dat je pc eerst een schoonmaakbeurt nodig heeft, qua wormen, virussen, etc.

Je kunt nog eerst deze regfix proberen, ook de controller(s) in apparaatbeheer deïnstalleren, waar de drive(s) aanhangen, en rebooten zou kunnen helpen.

Ik heb Norton Anti Virus 2006 en scan regelmatig mijn computer, sinds de drives weg zijn heb ik hem al een paar keer weer gescand, dus hij is wel schoon (denk/hoop ik)

Hmmz, dat ding van die link werkt niet echt. Als ik op fix klik zegt tie al gelijk: Finished, reboot your computer. Doe ik dat en er isniets veranderd.

Maar misschien doe ik iets niet goed erbij. Wat bedoel je precies met, de controllers waar de drives aanhangen?

In apparaatbeheer, bij de IDE ATA/ATAPI controllers.

Onder de de IDE ATA/VATAPI controllers hangen die cd drives niet( die hangen onder Dvd-/cd-rom-stations), onder die IDE ATA/VATAPI controllers hangt het volgende:

-Primair IDE-kanaal
-Secundair IDE-kanaal
-Standard Dual Channel PCI IDE Controller

Bedoel je dat ik die 3 ook moet deinstalleren?

Nee, die drives hangen daar aan, die drives bij de cdrom stations, dat is alleen een vermelding van de type's, je kunt de primaire en secundaire gewoon deïnstalleren, alleen na de reboot en heristallatie zul je ook weer moeten rebooten, dat had ik de eerste keer er niet bij vermeld.

Nee, die drives hangen daar aan, die drives bij de cdrom stations, dat is alleen een vermelding van de type's, je kunt de primaire en secundaire gewoon deïnstalleren, alleen na de reboot en heristallatie zul je ook weer moeten rebooten, dat had ik de eerste keer er niet bij vermeld.

Werkt ook niet...

Denk je dat het helpt als ik m'n computer defragmenteer? Of als ik windows opnieuw installeer?

Ik zou eerst één van de drives afkoppelen, als ze beide aan dezelfde ide kabel hangen, en kijken wat de overgebleven drive dan doet, eventueel omwisselen, indien er ééntje niet goed meer werkt, en ze hangen beide aan dezelfde ide kabel, kan dat op beide een fout geven.

Ik zou eerst één van de drives afkoppelen, als ze beide aan dezelfde ide kabel hangen, en kijken wat de overgebleven drive dan doet, eventueel omwisselen, indien er ééntje niet goed meer werkt, en ze hangen beide aan dezelfde ide kabel, kan dat op beide een fout geven.

Daar ligt het ook niet aan:confused: Schiet niet echt op he:p

Is defragmenteren, windows opnieuw installeren of formateren een optie? Komen ze dan terug of niet?

Ik zou het niet pikken van Mike, met z'n XP, ik ga door tot 't gaatje.:mad:

Maare, als je er snel vanaf wilt, en als een schone install wel werkt, tja, je kunt het altijd proberen.

Je kunt ook nog hier even kijken, bij de C en cdrom, voor een aantal oplossingen.

Ik zou het niet pikken van Mike, met z'n XP, ik ga door tot 't gaatje.:mad:

Maare, als je er snel vanaf wilt, en als een schone install wel werkt, tja, je kunt het altijd proberen.

Je kunt ook nog hier even kijken, bij de C en cdrom, voor een aantal oplossingen.

Okay, nou ik probeer wel wat, kijken of het lukt:p
In ieder geval bedankt voor de moeite!:thumb:

cd en dvd worden niet meer herkend

ik heb ook dat probleem maar bij mij komt het door de instalatie van ITUNES voor mijn ipod mischien bij jou ook wel maar eris niemand die weet hou je dat nou kan verhelpen

Ik heb in Vista momenteel precies hetzelfde probleem. Na een lange zoektocht scheen het vooral met geinstaleerde software te maken te hebben.
Na alle software eraf gepleurd te hebben, kamp ik nog steeds met het probleem dat mijn dvd rom en writer niet geladen kunnen worden door het geheugen. Fout code 39...

En This, ik weet niet hoe je windows opnieuw wil instaleren, want ik heb windows op een schijfje staan, en die kan ik nu net niet gebruiken...;)

Ik bedenk me nu dat ik nog op fout code 39 kan googlen. Als ik een oplossing heb post ik het direct.

Mensen met hetzelfde probleem verzoek ik toch even om een eigen topic te openen, of deze te volgen.
En voor wat betreft het Vista probleem, de bedoelingen zullen ongetwijfeld goed zijn maar vraagsteller heeft een XP systeem, dus vraag ik mij af of TS hier mee geholpen is.

En dit is de oplossing (mede voor XP-gebruikers ;) )

Ga naar Start, Uitvoeren.
Type: regedit en klik OK.
Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Markeer de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Kies uit het rolmenu bestand Exporteren.
Type in het venster een naam voor het bestand (bijvoorbeeld cd-rom).
Kies de locatie waar je het op wilt slaan en klik Opslaan.

NB. Deze back-up kun je, indien noodzakelijk, terugzetten met een dubbelklik op het (.reg) bestand.

Verwijder de sleutels met de naam: UpperFilters en LowerFilters.
(Markeer een sleutel, kies uit het rolmenu Bewerken de optie Verwijderen en bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

Tijdens het opstarten zal de computer de vermiste speler(s) opnieuw installeren!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan