Cd-rom drive en dvd drive worden beiden niet herkend

• Onderwerp starter Onderwerp starter This
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
CD/DVD weg

Het valt nog te bezien of de oplossing met het register werkt. Als het BIOS de drive's niet herkent kun je ze ook niet installeren. Heel vaak is het een slechte kabel of connector. Begin met één drive, zet die op master en start op. lukt dat niet probeer dan de tweede connector op de zelfde kabel. Kijk in het BIOS of de drive wordt gezien. En of hij wel aan staat. Soms is het zinnig om de drives los te nemen op starten en weer af te sluiten. Dan zie boven uitproberen. Bepaalde combinaties drive's werken niet samen. Een DVD is meestal master. Check de master slave settings. Ook die jumpers zijn vaak zwak en maken slecht kontakt, pak een paar andere. Alleen al het in en uitpluggen kan een kontaktprobleem verhelpen. Koop of leen een nieuwe kabel.

BrnrdsJng

ik had eveneens uitvalproblemen van de DVD-speler in mijn Aldi-PC, met Windows Vista premium. De regedit-aanpassing heeft volledig geholpen (alleen de 'Low'-item was aanwezig). Prima!!!

Jean

Laatst bewerkt:
Het valt nog te bezien of de oplossing met het register werkt. Als het BIOS de drive's niet herkent kun je ze ook niet installeren. Heel vaak is het een slechte kabel of connector. Begin met één drive, zet die op master en start op. lukt dat niet probeer dan de tweede connector op de zelfde kabel. Kijk in het BIOS of de drive wordt gezien. En of hij wel aan staat. Soms is het zinnig om de drives los te nemen op starten en weer af te sluiten. Dan zie boven uitproberen. Bepaalde combinaties drive's werken niet samen. Een DVD is meestal master. Check de master slave settings. Ook die jumpers zijn vaak zwak en maken slecht kontakt, pak een paar andere. Alleen al het in en uitpluggen kan een kontaktprobleem verhelpen. Koop of leen een nieuwe kabel.

BrnrdsJng

Het ging inderdaad over het uitvallen van...
Dus heeft het een keer gewerkt.

Klik op deze (regfix)! Heb ik OOK gedaan en het probleem is OPGELOST.
BEDANKT "Lange Pier"!

En dit is de oplossing (mede voor XP-gebruikers ;) )

Ga naar Start, Uitvoeren.
Type: regedit en klik OK.
Blader naar: HKEY_LOCAL_MACHINE/System/Currentcontrolset/Control/Class/
Markeer de sleutel: {4d36e965-e325-11ce-bfc1-08002be10318}
Kies uit het rolmenu bestand Exporteren.
Type in het venster een naam voor het bestand (bijvoorbeeld cd-rom).
Kies de locatie waar je het op wilt slaan en klik Opslaan.

NB. Deze back-up kun je, indien noodzakelijk, terugzetten met een dubbelklik op het (.reg) bestand.

Verwijder de sleutels met de naam: UpperFilters en LowerFilters.
(Markeer een sleutel, kies uit het rolmenu Bewerken de optie Verwijderen en bevestig als daarom wordt gevraagd met Ja).
Sluit de register editor en start de computer opnieuw op.

Tijdens het opstarten zal de computer de vermiste speler(s) opnieuw installeren!

Bedankt!! Het werkt ook voor Vista.
Ik heb een acer latop, en hetzelfde probleem gehad. Doe het bovenstaande, en het werkt weer!

Nogmaals bedankt!

Ok wel een hele groote bump maargoed.
Ik heb dit probleem ook ...
Nu heb ik Gerrit zijn "oplossing" gevolgt.

Maar wat moet je nu doen na de laatste stap? Ik heb het opgeslagen op mijn desktop en nu staat daar dus CD-rom.REG --> wat moet ik hier nu mee doen?

Edit: In apparaatbeheer zie ik er de CD-Rom stations niet tussenstaan ...
En ik heb al op verschillende fora's gelezen dat je met upper- en lowerfilters moet werken in het rechterdeelvenster bij deze sleutel. Maar die heb ik helemaal niet!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan