CD-ROM drive (G:) ineens verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

duuren1974

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Berichten
129
In mijn PC heb ik o.a. een cd-r/cd-rw brander van plextor zitten. Alleen herkent mijn pc die ineens niet meer.

Voorheen was dit de G: schijf. Maar nu ziet de PC alleen nog maar mijn dvd-brander.

Als ik een cd-rom in de lade doe, gaat wel het lampje van het apparaat oplichten (gewoon groen).

Heel vreemd.

Hopelijk kan iemand mij hiermee helpen.
 
Misschien dat dit je kan helpen.;)
 
Je zou de cd-rom eens in apparaatbeheer kunnen verwijderen.
Ook heb ik nog een cd-gone hersteller dacht ik.
Die moet ik nog even zoeken.
 
Geplaatst door winnie de pooh
Hoi,

Staat er iets bij Apparaatbeheer?


Nee, bij apparaatbeheer is ie ool helemaal verdwenen.

En nu???

Andere oplossingen hebben niet tot een oplossing geleid.
 
Dit las ik (ook niet in app.beheer te vinden):

je CD-ROM station hoeft enkel stroom te krijgen om het open te kunnen doen , als dat niet meer lukt ( via de open/sluit knop op de drive zelf dus ) dan is het station ofwel kapot ofwel zit er een kabeltje los binnenin waardoor er geen voeding meer naar de drive gaat .

Je vermeldt nergens dat je je PC opengevezen hebt dus ik veronderstel dat vooral het kapot zijn van de drive in aanmerking komt .

Check je kabeltjes binnenin eens en monteer als je kan je drive in een andere PC .
 
Helaas heb ik niet de mogelijkheid om de drive in een andere pc te zetten. Wel heb ik mijn PC opengemaakt, en kon niets vreemds vinden.

Als het een los kabeltje zou zijn, dan zou het apparaat toch nog wel te vinden zijn bij apparaatbeheer? Maar daar is ie ook verdwenen.

Gelukkig heb ik nog een dvd-drive die ook cd's kan branden. Weliswaar iets langzamer, maar toch.

In het ergste geval moet ik de pc naar het servicepunt hier om de hoek brengen. Maar het vervelende daaraan zijn uiteraard de kosten, en het feit dat je je pc een aantal dagen kwijt bent.


Geplaatst door Elisa
Dit las ik (ook niet in app.beheer te vinden):

je CD-ROM station hoeft enkel stroom te krijgen om het open te kunnen doen , als dat niet meer lukt ( via de open/sluit knop op de drive zelf dus ) dan is het station ofwel kapot ofwel zit er een kabeltje los binnenin waardoor er geen voeding meer naar de drive gaat .

Je vermeldt nergens dat je je PC opengevezen hebt dus ik veronderstel dat vooral het kapot zijn van de drive in aanmerking komt .

Check je kabeltjes binnenin eens en monteer als je kan je drive in een andere PC .
 
Heb je het al geprobeerd met verschillende cd-roms?
Anders rest je misschien niets anders dan de reparateur. Nou, dan kun je er beter een nieuwe in laten zetten. Zo duur zijn die dingen niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan