Cd-rom drive laadt geen cd-roms!!! Vista, laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jaro1414

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
20 jul 2007
Hallo,

Ik heb een Fujitsu Siemens Amilo Li 1705 laptop met Vista. Nu wil ik er graag XP op zetten, maar mij cd rom drive leest geen cd roms meer. Als ik er een cd-rom in doe, gaat hij wel bezig maar opent niets. Als ik via "deze computer" op de cd-rom schijf (E klik zegt hij "plaats cd-rom" terwijl die er gewoon in zit en opent hij de lade...
Bij apparaatbeheer geeft hij het volgende weer:
HL-DT-ST DVDRAM GSA-T10N ATA Device
en dat alles goed is geinstalleerd...

Heeft iemand een idee waar dit aan ligt?
Heb ook via een externe cd-rom drive (via USB) geprobeert om xp te installeren maar hij kan dan niet opstarten vanaf die cd-rom. (in de bios wel HD drive onderaan gezet)

Ben benieuwd!

Groeten Jasper

Los van een softwarematig probleem, zou het ding ook simpelweg fysiek defect kunnen zijn?

Een geleende drive even uitproberen?

Ja zou inderdaad kunnen, van de extre cd-rom drive via usb opent hij ook wel de cd-rom.
Kan ik een cd-rom drive uit een andere laptop halen en in deze zetten? schijnt niet heel moeilijk te zijn toch?
Of gaat dit niet werken en heb ik een speciaal type ofzo nodig?

Ik had het woord laptop even over het hoofd gelezen. Ik ben geen laptop kenner v.w.b. de inbouw / uitbouw van hardware. Ik weet wel dat er laptops zijn die een compleet afneembare CD / DVD unit hebben. Misschien heb je er zo één? Zo niet, wacht dan even op een reactie van iemand die laoptops wel eens open heeft gemaakt.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan