cd-rom drive leest geen cd's meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

Schumie

Gebruiker
Lid geworden
7 apr 2004
Cd-rom drive en cd-rw drive hebben altijd gewerkt nu plots niet meer.DVD-drive werkt wel nog.Bij het insteken van een cd-rom gebeurt gewoon niets.Als ik een cdtje probeer te branden met nero / easy cd creator dan geven beide een foutmelding.
:(
Mijn vraag: kan dit probleem opgelost zijn als ik men hardeschijf eens formateer , apparaatbeheer zegt dat er geen problemen zijn..

cddrive.jpg

Verwijder beide spelers uit apparaatbeheer, en herstart je pc.
Dit wil vaak helpen.

Greetz Patrick

of misschien is er iets gebeurd waardoor op mysterieuze wijze de IDE kabel niet meer goed erin zit... dan ziet ie m wel, maar doet ie t niet... (Als ie dr voor de helft in zit)
(Zet wel ff de pc uit, voordat je aan de kabels gaat zitten)

Ik heb ook een vaag probleem met CD spelers in XP. Ik weet niet of het hetzelfde probleem is, maar het lijkt er wel op. Het gaat om een TOSHIBA DVD CDRW in een laptop. Hij heeft altijd goed gewerkt. Als ik dan een DVD of CD in de speler stop, en ik ga naar de verkenner naar het station dan is deze 'leeg' Krijg geen foutmelding, hij is gewoon leeg. CD speler kapot, zou je zeggen. Maar als je hem dan uit apparaatbeheer verwijdert, en je restart, dan doet hij het weer. Echter maar 1 keer, want als je er dan weer een andere CD of DVD instopt, is hetzelfde probleem weer terug. En het verwijderen uit apparaatbeheer (en rebooten) steeds is nou niet echt prettig... Is dit een bekend probleem, en/of nog beter, weet iemand hier een oplossing voor??

Bedankt alvast,

Steven-w

Geplaatst door Viperrr
of misschien is er iets gebeurd waardoor op mysterieuze wijze de IDE kabel niet meer goed erin zit... dan ziet ie m wel, maar doet ie t niet... (Als ie dr voor de helft in zit)
(Zet wel ff de pc uit, voordat je aan de kabels gaat zitten)

Ik heb men pc opengedaan.Er komt 1 wit kabeltje naar men cd-rw.Dat er nog steeds goed inzit :( , dat wordt een nieuwe kopen vrees ik

Heb je al geprobeerd om de spelers uit apparaatbeheer te verwijderen?

Greetz Patrick

Geplaatst door patrickt
Heb je al geprobeerd om de spelers uit apparaatbeheer te verwijderen?

Greetz Patrick

ja ...ik kreeg daarna een scherm nieuwe hardware gevonden etc ..maar deed het nog steeds niet

Hallo
ik ben ff wezen kijken of er al een probleem dat ik heb bij vrienden door jullie was behandeld.
hoe ver staan we met dit probleem ???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan