CD/ROM drive word niet gevonden tijdens XP installatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

Foxtrot00

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2008
Ik heb dus de laptop van mijn vader gekregen en hij ston vol met rotzooi. en hij had een probleem dat hij de CD rom drive neit kon vinden en angezien dit een heel erg oud model is (Matshi-t-a UJDA750F.) Kan ik hier geen firmware voor vinden. Nu ontdekte ik bij toeval een Backup van 2 feb. 2006. Dus toen heb ik de Laptop terug gezet naar 2 feb. Hier vind hij wel gewoon de Cdrom drive. Nu wou ik windows opnieuws installeren, En als ik dan een keer in het setup van windows ben en ik druk op enter op XP prof. te installeren zegt hij dat hij geen CD rom drive vind.

Iemand een idee ?

Mvg,

Laatst bewerkt:
USB stick boot

Beste Foxtrot00

Ik had het zelfde probleem met me Dell Latitude D600, wat ik toen gedaan heb is de DVD drive er uit getrokken en de XP via een USB stick geinstalleerd. Dit werkt mooi snel en makkelijk. http://www.youtube.com/watch?v=2Vt_8p0VllY
Is het filmpje wat mee er zeer goed door heen geholpen heeft. In het filmpje heeft hij het over een XP lite installatie maar je kan ook gewoon je Windows XP CD aangeven.

PS Heb dit ook op me acer one gedaan werkt ook perfect voor de gene die daar geïnteresseerd in zijn:P

Hoop dat het jou ook net zo helpt als bij mij :thumb:

Gr. Tibbe

Laatst bewerkt:
Omdat je systeem volgens jou
een heel erg oud model is (Matshi-t-a UJDA750F.)
Kan het goed mogelijk zijn dat je eerst via een Floppy-Drive de CD-Rom drivers moet laden. En op de meeste oudere systemen ondersteund de Bios geen Bootup from USB.
Marja hoe houd is oud, net effe geprobeerd te google maar kon de "Matshi-t-a UJDA750F" helaas niet gevonden krijgen voor meer uitleg te kunnen geven.

Lol

ja idd je heb gelijk dat oude PC's geen USB ondersteunt ( niet over nagedacht:o)

Wat ook nog mogelijk is dat de laptop een recovery partitie heeft dit zou je ook nog even na kunnen kijken.( Of recovery cd/dvd's)

Gr. tibbe

het is matsh-ita aan elkaar geschreven maar de streepjes staan ertussen omdat het anders gecensureerd word. Ik heb een Lifebook c1110 van fujitsu. erg oud dus zonder USB ondersteuning. en ik heb geen floppy met Driver data voor de Cd rom drive kan ik die wel maken ? dan kan ik hem namelijk wel gebruiken. Dat kan ik namelijk installeren voor dat ik Xp installeer.

Topic gesloten, Vraag opgelost. Ineens vond hij de drive wel dus nu is XP opnieuw geinstalleerd. Thx voor alle reacties.

Mvg

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan