Cd-Rom Drive ---word niet herkent

Status
Niet open voor verdere reacties.

leander28

Gebruiker
Lid geworden
7 aug 2006
Hoii mensen

Ik zit met een probleem...
ik heb een andere Cd-rom Drive(LG) in me computer gezet, onder de oude(die is stuk) en heb de kabels uit de oude gehaald in de nieuwe gedaan.
Maar hij herkent hem niet, ook bij Nieuwe hardware kan ik hem niet vinden.

Zou iemand mij kunnen helpen?

MVG

Ik denk dat je de jumpers van je nieuwe CD-Romspeler in precies dezelfde stand moet zetten, als die op de oude. En kijk goed of je die kabel echt helemaal hebt aangedrukt.

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je de jumpers van je nieuwe CD-Romspeler in precies dezelfde stand moet zetten, als die op de oude. En kijk goed of je die kabel echt helemaal hebt aangedukt.

Ja dat is ook het enige waar aan zou denken dat het probleem is...
De jumper is trouwens dat ding dat je er uit kan halen (klein plastic ding) achter in je CD rom drive (let wel op want niet altijd de volgordes zijn het zelfde van alle cd rom drives)

Ja dat is ook het enige waar aan zou denken dat het probleem is...
De jumper is trouwens dat ding dat je er uit kan halen (klein plastic ding) achter in je CD rom drive (let wel op want niet altijd de volgordes zijn het zelfde van alle cd rom drives)

Ik heb het dus nagekeken, zijn 3stekkertjes(kleine,middelgroot & groot stekkertje), alle 3 uit de oude gehaald, en in de nieuwe gestopt.
Ze zitten er allemaal goed in, maar hij ziet de nieuwe cd-rom drive gewoon niet..
Heb de stekkertjes weer in de oude gedaan en die ziet ie gewoon wel(bij de oude is er een pennetje in de drive stuk waardoor hij niet meer opent, daarom de nieuwe)

Moet ik de oude niet messchien alseerst uit het systeem verwijderen ofzo? voordat ik de nieuwe aansluit? niet super veel verstand van dit gebied computers.

Goeiedag

Zou iemand mij alsjeblieft nog kunnen helpen met mijn probleem:$?
mocht iemand een oplossing weten..dan zou ik het graag willen horen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan