CD-ROM Driver doet het niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter Esra
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Esra

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2004
hee hallo mijn cd-rom driver doet het niet, paar weken terug deed hij het ook niet en toen heb ik hem naar de reperateur gebracht en hij heeft hem gemaakt.

Ik heb hem nog niet eens gebruikt en nu doet hij het weer niet! Het lichtje brandt nog wel, hij gaat alleen niet open en hij staat ook niet bij Deze Computer.

Wat moet ik doen? Alle stekkers eruit en dan alles opnieuw er in doen helpt niet en ik wil liever nniet weer naar de reperateur.. alleen als het echt niet anders kan.

Garantie ? Als dat zo is,terug naar hersteller. Een nieuwe vragen?

Heb je na de reparatie zelf je cd-rom weer ingebouwd of is dat bij de reparateur gedaan.
Heb je het zelf gedaan dan zul je even moeten kijken naar de jumpersettings. Hd op master en cd-rom op slave mits beide op 1 ide (platte kabel)
Check: start je pc eens op met de windows XP cd-rom of kijk eens of je onder dos de cd-rom kan benaderen. Werkt dit dan is er softwarematig iets niet goed maar werkt de cd-romspeler wel.

Heeft de reparateur de cd-rom ingebouwd dan ga ik er vanuit dat hij dat goed gedaan heeft en dat de cd-rom gewoon defect is. Op iedere reparatie zit een (wettelijke) garantie, dus als na reparatie de klacht blijft bestaan dan moet de reparateur toch nog eens goed kijken of de cd-romspeler afschrijven (in dit geval jou de reparatiekosten verrekenen in de aanschafprijs van een nieuwe cd-romspeler)

nou, als het lampje brandt, dan kun je er van uit gaan dat de voedingsstekker goed zit. De drive zou dan ook zonder meer open moeten gaan. Waarschijnlijk is een motor-driver of de bios defect. Garantie=terugsturen naar fabrikant, geen garantie=meteen weggooien voordat je voeding ook dood is.

MVG.

Armand

Hallo

Mits die "hersteld" is geweest , heb je dus garantie , en daarop zou ik aanspraak maken .......

Peter

tenzij het natuurlijk een hobby-bob is geweest die thuis eventjes aan het knutselen is geweest....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan