Cd-rom drives weg na tweede HD

Status
Niet open voor verdere reacties.

Runner

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 dec 2003
Hallo, Ik heb zojuist een tweede harddisk er bij geplaatst als slave. Die heb ik na het formatteren de letter G meegegeven. Nu zijn echter mijn writer (E) en DVD-rom (D) verdwenen.
Kan ze niet vinden bij systeemeigenschappen, niet onder hardware en ook niet in de Bios.
Ik werk met Windows XP Home edition. Weet iemand een oplossing?

Worden ze wel weergegeven in je bios met opstarten?

Mvg
formatje

Harddisk één is o en harddisk 2 is 1. Verder staat er niets aangegeven. En bovendien is er niets in mijn bios terug te vinden.

Controlleer de jumperinstellingen.

Groetjes,
Bennie

Het lijkt met beter om de HD's op IDE controller 0 te zetten als C: en D: en CD drives op de andere IDE 1 die dan E en F worden (ook als master en slave). Vermoedelijk staan deze als Cable Select.

ps. Ik was eerst per ongeluk als Wizzkid ingelogd (mijn zoon).

Laatst bewerkt:
je kan beter eerst ff je kast open maken en kijken of je ide kabel wel goed in je connector zit, is mij ook zo vaak gebeurd.

Mvg
formatje

Ik heb een dergelijke fout ook wel eens gehad bij een wat oudere PC (Pentium 3) met XP,
Toen betrof het een uitbreiding met een extra HDD.
BIOS zag wel alle IDE apparaten, maar in XP kwam ik niet verder dan 3 stuks apparaten op IDE in totaal. Heb toen alle IDE-posities uitgeprobeerd en kabels driemaal gececked.
Uiteindelijk moest ik XP opnieuw installeren om alle schijven (HDD en CD) weer in beeld te krijgen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan