cd rom/dvd drive met spdif uitgang

Status
Niet open voor verdere reacties.

muman2

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2011
1
ik ben op zoek naar een cd drive met een coax spdif uitgang. Ik kan het niet vinden. er zijn wel (externe) drives met een optische spdif uitgang.

ik wil hem gaan gebruiken als cd loopwerkje. Ik heb elders in mijn geluidsapparatuur een coax spdif ingang. Dus zou mooi zijn als er een controllertje op zou zitten met next, prev, e.d.

2
alternatief is een cd rom en een losse cdrom controller kaartje (met display) maar daar kom ik niet uit m.b.t. klant en klaar plug en play producten.

wie kan me op weg helpen, bestaat wat ik zoek? en zo ja kun je me een hint geven?

Muman

En jouw geluidskaart heeft geen spdif/coax uitgang?
Losse inbouw CD-rom spelers met voornoemde uitgangen ben ik nog niet tegen gekomen.
Ben erg benieuwd wat je er mee wilt gaan doen.

dank voor je rectie A.J.
Als je mijn post nog eens leest zie wat ik er mee wil doen. En inmiddels ook al gevonden maar nog niet helemaal zoals ik het wil. scsi drives hebben een twee pin connector voor spdif out. Ik wil nog weten of die aan dezelfde technische eisen voldoet als bij een gewone audio cd installatie; ofwel kan ik een digitale kabel vanuit de cd rom zondermeer in de digitale ingang in mijn audio installatie doen (voltage, ohm, dat soort dingen)

Muman

SPDIF is SPDIF, dus dat zal geen problemen opleveren.
Ik heb nog geen idee wat je ermee wilt doen hoor wat je niet met een 'gewone' CD speler met SPDIF uitgang zou kunnen.
Maar goed, veel succes!

wat ik er mee wil? gewoon als cd loopwerk gebruiken; Ik gebruik een andere dac.
en een cdrom loopwerk heb je op marktplaats al voor een paar euro. een redelijke cd speler is duurder. En ik zoek een klein apparaat.
Maar ik heb inmiddels ook ontdekt dat spdif niet altijd spdif is. een IDE cdrom heeft twee pinnen voor spdif maar wel TTL spdif en dat is 5volt terwijl de 'gewone' spdif op cd spelers 0,5 tot 1 volt is. Dat ga ik mijn dac niet aandoen.

en ik heb nog geen kant en klare omvormer gezien tenzij ik die zelf moet bouwen. en ik ken mijn beperkingen :d dus daar begin ik niet aan.

Muman

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan