CD-Rom/DVD niet zichtbaar

Status
Niet open voor verdere reacties.

krijg064

Gebruiker
Lid geworden
22 jan 2004
Een familielid heeft een Acer Travelmate 240 notebook. Door een ongelukje was de CD/DVD scheef gaan zitten. Apparaat naar IMD opgestuurd in Lelystad en toen hij terug kwam was de CD/DVD niet meer zichtbaar in Windows Verkenner.
Apparaat nogmaals retour naar IMD in Lelystad en hij kwam weer retour. Er zou een nieuwe CD/DVD geplaatst zijn, maar in Windows Verkenner is de CD/DVD drive nog steeds niet zichtbaar. Enige dagen later komt er een monteur van Acer en die doet snel even wat handelingen en zegt vervolgens doodleuk dat de CD/DVD gewoon werkt. Eventjes de recovery CD eroverheen en alles werkt weer naar behoren.
Ik heb als primary boot de CD/DVD gezet, maar hij leest nog steeds geen CD of DVD. Met opstarten gaat hij direct door naar de harde schijf (en start Win XP dus gewoon op) en de hele CD/DVD drive is nog steeds niet te zien.
Wanneer ik geen drive zie, kan ik er toch ook geen CD of DVD vanaf booten (of ben ik nu gek ;) )?
Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Iemand nog meer van deze ervaringen met IMD in Lelystad?

Ik begin langzamerhand het idee te krijgen dat die monteur wat uit z'n nek heeft lopen zwetsen....

Het probleem dat ik heb is exact zoals in punt twee van bovenstaande link. De CD-ROM is niet meer zichtbaar in Windows (en dus start deze ook niet op).
Alleen heb ik alles gevolgd zoals in de omschrijving van de link staat. De sleutel UpperFilters kon ik verwijderen maar de sleutel LowerFilters niet. Die stond helemaal niet in het rechter venster.
Ik heb UpperFilters verwijderd en toen maar opnieuw opgestart, maar dat hielp niets.

Iemand nog een andere oplossing?

Hallo

Moest ik in uw geval zijn geweest , dan zou ik eerst het serienr. v/d defekte lezer hebben genoteerd alvorens deze ter herstelling aan te bieden.

Dit kun je nog steeds doen ,mocht deze uitendelijk nog steeds defekt zijn , en .... uiteraard onder garantie v/d herstelling terug binnen moeten.

De snelste/berouwbaarste methode is volgens mij de betrokken p.c. eens op te starten d.m.v. een bootdiskette met c.d. r.o.m. ondersteuning.

Peter

Nee. Terug naar het bedrijf dat hem "gemaakt" heeft, probeer ik te vermijden. Hij is daar nu twee keer geweest en er is in mijn ogen niets mee gebeurd.

Het opstarten met een bootdiskette is op zich een goede geste, maar er zit geen diskettestation in... en ik heb geen USB-diskettestation o.i.d.

Hallo

Volgens

http://www.productreview.com.au/showitem.php?item_id=2614

En diverse andere sites zit er wel een diskdrdrive in betrokken ..... daarom dacht ik dat dit de eenvoudigste oplossing voor u was.

Teruggaan naar de vorige hersteller , zal volgens mij onvermijdelijk zijn indien c.d. .r.o.m. lezer defekt blijkt te zijn hoor , al is het maar om garantie te claimen....

Peter

Nou, het probleem is opgelost. Er zijn 2 (!) monteurs langs geweest en die hadden er ook de grootste moeite mee. CD-Rom bleek niet helemaal goed erin te zijn gezet tijdens de eerste reparatie..... :eek:

Affijn. Hij werkt weer.
Thanx allemaal.

Hallo

Ben tevreden voor u dat het een ....jammerlijk genoeg ....."weerom" een .....niet korrekte herstelling was....

Uiteraard heb je nu weerom de ganse garantie periode , en mits je het bewijs hebt dat de twee "m.c.gyvers" langs zijn geweest , ben je wel "safe".....

Grote moeite hebben met een c.d. r.o.m. lezer die niet goed erin is gezet.... EUH .... enfin , ik zwijg....

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan