CD-rom / DVD-speler

Status
Niet open voor verdere reacties.

Estradasphere

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2005
Ik heb een vraagje/probleem :o

Mijn computer herkent mijn CD-RW en DVD-rom spelers niet meer, ze verschijnen niet onder windows verkenner.

Als ik bij systeembeheer kijk staat er een uitroepteken voor de CD-RW en DVD-rom.
Onder apparaatstatus staat het volgende:
Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

De spelers gaan wel gewoon open en ik kan er dus wel cd's instoppen, ik kan er alleen niet niets mee met de computer...

Ik heb ook al in BIOS gekeken, maar durf daar zelf niks te veranderen :confused:
Ik ben niet zo goed met computers... misschien is dit fout?:

IDE Primary master [IL35L040AVVA07-0]
IDE Primary slave [NONE]
IDE Secondary Master[SONY CD-RW CRX175]
IDE Secondary Slave [DVD-ROM DDV1621]

Bedankt voor het lezen, ik hoop dat iemand kan helpen :confused:

de ide kabels van de spelers een keertje lostrekken en pc opstarten
daarna weer aansluiten.
Kan wel eens gebeuren dat de bios deze niet heeft herkent.
Hierdoor dwing je de bios nw apparaten te herkennen

Moet de computer aan of uit zijn als ik de kabels weer aansluit?

ben bang dat er iets kapot gaat als ik iets verkeert doe :) :confused:

Ik krijg de kabels er trouwens ook niet gemakkelijk uit, maar ik moet harder trekken dan toch zeker lijkt me

bedankt voor de hulp iig :thumb:

Ik heb alle kabels van de cd/dvd-speler losgetrokken, computer opnieuw opgestart en de kabels weer aangesloten. De computer viel direct uit, hij ging ook niet meer aan tot ie het na een paar dagen weer besloot te gaan doen (geen idee waarom).

Het lostrekken van de kabels heeft niet geholpen
de dvd en cd-speler gaan beide wel open en dicht maar worden niet herkent door de computer. erg onhandig :confused:

Windows heeft het apparaatstuurprogramma voor dit apparaat in het geheugen geladen, maar kan het apparaat zelf niet vinden. (Code 41)

iemand een idee wat er mis is?

Geplaatst door Estradasphere
Ik heb alle kabels van de cd/dvd-speler losgetrokken, computer opnieuw opgestart en de kabels weer aangesloten.
Ik hoop niet dat je de kabesl hebt aangesloten terwijl de computer aan stond.:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan