cd rom/dvd werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruggen108

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2004
Goededag

Sinds heden morgen doen zowel mijn cd rom en dvd het niet meer. Er staat nog wel spanning op en ik kan gewoon een dvd of cd laden. Echter worden deze niet meer herkent en krijg ik keer op keer de melding een cd of dvd te plaatsen. ook bij mijn het icoon mijn computer zijn de iconen van beide apparaten verdwenen. Wie kan mij helpen.

Heb je toevallig het register opgeschoond met een cleaner?

Ik heb mijn buurman van de week met the cleaner aan de gang gezien om iets binnen mijn e mail te doen. het zou zo maar kuunen dat hij in het register is bezig geweest

Als je Windows XP hebt zou je met systeemherstel het systeem terug kunnen zetten naar de laatste dag dat de CD-rom/DVD nog wel goed werkte (gisteren?).

dit heb ik geprobeerd zelfs nog iets verder terug maar dit werkt niet.het probleem blijft bestaan.

Als je naar Configuratiescherm/Systeem/Hardware/Apparaatbeheer gaat ataan ze er dan wel bij?
Zo ja, zou je ze hier even kunnen verwijderen en de PC opnieuw opstarten. Windows zou ze dan weer correct moeten installeren.

Iets wat soms helpt:

Koppel de cd en de dvd los. Herstart de pc, en sluit daarna weer af.
Koppel beide weer an en herstart.

Lukt dat niet, koppel dan 1 van beide af, en herstart.
Dan de ander; dit om een defecte cd-rom of dvd uit te sluiten.

Zitten de jumpers master / slave nog op z'n plaats? (niet losgegaan?)

helaas ook het verwijderen en opstarten is niet gelukt er is wel een iets geinstaleerd maar dat is voor de dvd en niet voor de cd. het loskoppelen gaat me even iets te ver zoveel verstand heb ik er nou ook weer niet van

Heb je het al met de wizard "hardware" geprobeerd. Deze wizard kan je vinden via het configuratiescherm.
start de wizard en kies dan de optie "ja ik heb de hardware al aangesloten"
Kijk of je dvd en cd-rom in de lijst staan,is dit het geval dan klik je daarop en ga je verder.

meestal maken die cleaners een back up. zoek die op en zet em terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan