CD-rom en brander "kwijt"

Status
Niet open voor verdere reacties.

sparkysan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
1 aug 2005
Bij toeval (ik gebruik de CD-rom en brander zelden) kom ik er achter dat de PC deze apparaten niet meer herkent. Ik heb windows 98. Ze staan nog wel in de bios, maar niet meer in tabblad apparaatbeheer.
En ik heb een gele uitroepteken bij secundaire ide-controller (dubbele fifo).
Ik heb al maanden m'n PC niet aangeraakt (alleen afgestoft). Geen moeilijke software (ik internet, mail en gebruik hem voor de vereniging).
Iemand een clue??????
Bedankt alvast!

Probeer het gele uitroepteken eens te verwijderen en start de pc opnieuw op.

Hallo Frisian,
Bedankt voor snelle response. Heb ik gedaan. In feite gehele tabblad vaste schrijfcontroller verwijderd. Opgestart. Dan vind-ie nieuwe hardware. Schijf moederbord in E-drive geplaatst. Herkent-ie dan wel. Maar vervolgens komt weer die gele uitroepteken terug en 2 drives nog niet te gebruiken. Ook in "Mijn Computer" ontbreken D en E drives. Als ik vraag naar nieuwe hardware zoeken dan komt-ie onmiddelijk met het voorstel "is dit de nieuwe hardware die u bedoelt?", en dat is dan die sec. ide-controller met uitroepteken.
Vervolgens stuur ik de PC naar E-drive, en dan vind-ie nix. Ik heb opgestart met Windows-98 in E-drive. Windows opnieuw geinstalleerd, alleen kan hij een .vxd bestand niet vinden. Dan zeg ik : overslaan, maar ik ben bang dat dat het probleem is?!
Ger

HAllo Michel,
Eng allemaal dat registergedoe. Maar bij mijn 98 ziet het er iets anders uit. De lange code links heb ik wel gevonden, maar in het rechter venster staan 3 regels als volgt:
standaard geen waarde ingesteld
ab class cd rom
ab link cd rom
Dit brengt ons niet verder, niet
Ger
:(

Hmmm kan niets vinden wat enigzins op jouw probleem lijkt, sorry.

Je hebt nu wel win 98 draaien en je heb dat bestandje overgeslagen?
En wat staat er voor die vxd bestandje.

cd rom en brander kwijt

Hallo Ger,

Ik had hetzelfde probleem, alleen ontstaan door
Music cleaning lab.
De link die door Michel wordt opgegeven heb ik ook bezocht en de daarin aangegeven oplossing werkt prima en de stuurprogramma's zijn hierdoor weer herstelt en zijn de cd rom en brander weer bereikbaar.

groet
ge.ve

Hallo Nominus en Gerard ,
Als windows98 opnieuw geladen is, vraagt-ie om schijf w-98. Dan volgt "kan msanalog.vxd niet vinden".
Hetzelfde voor de schijven hp cd(kan hpf920x.cat) en mouseschijven (mouhid.vxd en lmouse.drv). Maar dat komt wellicht omdat de CD-rom natuurlijk niet gevonden wordt?!?
Via de bovengenoemde link naar het register gegaan(als laatste: \class) staat er in de rechterkolom nu alleen:
naam ab (standaard) Gegevens: geen waarde ingesteld.

Nog verse ideeen???
Ger
:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan