CD-ROM en DVD-ROM doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildeman

Gebruiker
Lid geworden
15 dec 2002
Hoi,

Na een systeemcrash was ik genoodzaakt Windows XP opnieuw te installeren, alles doet het bijna weer naar behoren, alleen herkent Windows mijn CD-ROM, DVD-ROM en DVD brander niet meer.

Ik heb drivers gedownload, maar niks helpt, ik heb geprobeerd het via het configuratiescherm in te schakelen, maar dan krijg ik het bericht dat Windows het apparaat niet in kan schakelen. Zelfs met nieuwe hardware toevoegen krijg ik ze niet aan de praat.

Weet iemand misschien waar het aan kan liggen? Een CD-ROM schijf heb ik niet en is in mijn huidige toestand toch waardeloos, of moet ik misschien Windows weer installeren?

De CD-ROM die ik gebruik is een Mitsumi CR-487ETE
De DVD-ROM is een IDE DVD-ROM 16x
De DVD brander is een DVDRW USB 16x

Alvast bedankt voor de moeite!

Voor CD-ROM, DVD-ROM en DVD brander heb je normaal gesproken geen aparte drivers nodig :confused:

Vindt je ze wel terug in apparaatbeheer?Zoja,dan daar de installatie ongedaan maken en opnieuw opstarten,dan worden ze autom. weer geïnstalleerd.

Greetz

Volgt u onderstaand stappenplan om uw cd/dvdrom station en/of cd/dvd brander weer werkend te krijgen in Windows.

U gaat naar start en klikt op "uitvoeren". U tikt dan het volgende commando in: "regedit" en klikt op OK.

U komt nu de registratiebestand (registry file) van uw systeem, deze houdt alle gemaakte instellingen van Windows
vast.
Volgt u precies onderstaande stappen, dan kan er niets misgaan. Mocht u toch voor de zekerheid een backup
willen maken van uw registry, maakt u dan een systeemherstelpunt aan.

Start -> Programma's -> Bureau-accessoires -> Systeemwerkset -> Systeemherstel.

Klikt u nu op de tekst 'Een herstelpunt maken'. Geeft u een passende of begrijpelijk naam op.

Klikt u nu op 'maken'.

Een systeemherstelpunt wordt aangemaakt, dit kan enige tijd duren.
Nadat u een systeemherstel heeft aangemaakt kunt weer terugkeren naar dat desbetreffende punt, zodat
u zo de verandering van hieronder weer ongedaan kunt maken.

Dan volgt u de volgende stappen. Als er een plusje (+) staat zult u voor de opgegeven naam op het plusje(+) klikken:

+ HKEY_Local_Machine,
+ System,
+ Currentcontrolset,
+ Control,
+ Class

U klikt nu op onderstaande map:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

U ziet aan de rechterkant 3 opties: Naam, Type, Data. U zoekt de Upper en/of Lower Filters op deze kunt u dan
eenmaal aanklikken met de "linker" muisknop en kunt u klikken op "delete" of eenmaal op de rechtermuisknop en
kiezen voor verwijderen/delete.

U herstart het systeem en test of de DVD/CD wel wordt gelezen.

Bedankt voor de tips! Mijn drives worden nu wel herkend door het systeem, maar nu heb ik een ander probleem.... mijn CD-ROM drive leest de CD-ROMS niet, Ik zal deze vraag de status opgelost geven, maar als iemand een oplossing hiervoor weet ben ik jullie zeer dankbaar!

Alvast bedankt voor de te nemen moeite!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan