CD-rom en DVD-rom spelen niet meer automatisch af ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cacciatore

Gebruiker
Lid geworden
29 sep 2004
Berichten
24
Mijn CD-rom en DVD-rom spelen niet meer automatisch af als ik een CD in mijn lade legt , dus moet ik iederskeer naar { deze computer } gaan en dan op de CD-rom station klikken.
Heel vervelend als ik CD,s wil installeren.
Ik heb het volgende geprobeerd : start / uitvoeren : regedit / HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\Services\CDRom en de waarde staat op 1.
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\ CurrentVersion\Policies\Explorer en waarde staat op 91.
Volgende wat ik heb geprobeerd : verkenner met de rechtermuisknop op de stationsletter van de cd-speler en kies voor Eigenschappen. U kunt wat experimenteren met de instellingen op het tabblad 'Automatisch afspelen', door bijvoorbeeld aan te geven dat Windows u steeds moet vragen welke actie er uitgevoerd moet worden, of door juist zelf een actie te selecteren.
Wat ik ook heb geprobeerd heb is : tweakUI te installeren maar daar krijg ik een foutmeling : { kan entrypoint van procedure GetDIIDirectoryW niet vindenin DLL-bestand Kernel32.dll. }
Ook de drivers van stuurprogramma werken correct en heb ik bijgewerkt maar kan geen beter drivers vinden.
Ik zou heel graag willen dat mijn CD-rom en DVD-rom spelers automatisch afspelen .
Kan jij mij een tip geven of een oplossing geven dan hoor ik dat graag .
 
Ik zit met het zelfde probleem, alleen dat ik nog niets geprobeerd heb om het op te lossen.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Opgelost

Geplaatst door JeroenE
Ik zit met het zelfde probleem, alleen dat ik nog niets geprobeerd heb om het op te lossen.

Greetz : Jer:cool:en.

Ik heb het al opgelost .
Want ik had een andere CD-rom geplaats wat ik nog niet gebruikt had en toen starte deze wel automatisch op.
Maar als ik een CD-rom heb geinstalleerd zoals een game bijvoorbeeld start deze niet altijd automatisch op en moet ik op de snelkoppeling klikken op het buroblad.
Maar een CD-rom waar foto,s op staan start wel weer automatisch op.
Ik heb trouwens Windows XP pro.
Merk is CDrom speler Philips CDD 7052
Merk is DVDrom speler NEC DVD RW ND 3500AG.
Ik vind het alleen vreemd als ik een game heb geinstalleerd en ik leg de CDrom weer opnieuw in de CD of DVDrom speler deze niet automatisch afspeelt.
 
Je hebt gelijk, als het een nieuwe cd is, dan doet ie het wel, anders nie meer.

Greetz : Jer:cool:en.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan