CD-rom en DVD writer niet meer gevonden + Probleem floppydisk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elmo22

Gebruiker
Lid geworden
24 jun 2005
hallo

Ik heb een raar probleem. vorige week vondt ik nog een oude floppydisk en heb die in de pc gebouwd maar het lampje blijft continu branden zonder dat er iets mee gebeurd en hij leest ook geen floppy's. Wat kan dit zijn?

Vandaag nieuwe Nec DVD brander gekocht en die direct in de pc gezet maar nu vindt de pc de cd-rom en de dvd-writer niet eens. Wat kan het zijn of ben ik iets vergeten?

Alvast bedankt

Elmo22 zei:
hallo

Ik heb een raar probleem. vorige week vondt ik nog een oude floppydisk en heb die in de pc gebouwd maar het lampje blijft continu branden zonder dat er iets mee gebeurd en hij leest ook geen floppy's. Wat kan dit zijn?

Vandaag nieuwe Nec DVD brander gekocht en die direct in de pc gezet maar nu vindt de pc de cd-rom en de dvd-writer niet eens. Wat kan het zijn of ben ik iets vergeten?

Alvast bedankt

Flatkabels goed aangesloten?? Voor de floppy -> plug met de twisted draden in de floppy,pin 1 aan de kant van de voeding. Andere kant in het mobo. let op pin 1.
Voor de andere worden ze herkent in de bios ?? ook kijk naar de kabelaansluitin. Master slave jumpers.

De dvd enzo is er weer was vergeten de juper op slave te zetten. Met floppy nog niet maar ik ga er nog wel mee bezig. Bedankt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan