Cd Rom gaat niet meer open

Status
Niet open voor verdere reacties.

dimplex

Gebruiker
Lid geworden
20 aug 2007
Hoi,

K wil op een oude PC opnieuw windows zetten,
Maar nu wilt hij de CD Rom drive niet meer openen.
Nou zit er een DVD rom in maar die ziet hij niet in de bios....
I het mogenlijk om de stekertjes van de Cd - of DVD rom om te wisselen,
f heeft dat geen zin?
Of kan ik de DVD-Rom wel in bios krijgen??
Grtz Dimplex

Hoi !

Buig even een paperclip om en druk daarmee door het piepkleine gaatje aan de voorkant van je CD-Rom-drive.

De lade gaat nu open.

Verwijder je CD, sluit de lade en kijk of het nu weer werkt.

Greetz,

Harry.

Hij heeft geen gaatje XD de DVD Rom wel maar de CD drive niet :confused:

Hoi !

Tja, da's dan een oudje !

Als de speler goed is aangesloten ben ik bang dat je het ding moet demonteren en daarna uit elkaar halen om de DVD eruit te krijgen.

Sterkte,

Harry.

Hoi !

Tja, da's dan een oudje !

Als de speler goed is aangesloten ben ik bang dat je het ding moet demonteren en daarna uit elkaar halen om de DVD eruit te krijgen.

Sterkte,

Harry.

Ik denk dat het om een cd gaat. Aangezien het ging over een oude pc zal daar wel geen vista op kunnen draaien en alle lagere OS'en van windows staan bijna allemaal op cd. Anders zou hij hem denk ik ook meteen in de dvdrom gestoken hebben.
Hij bedoelt met dvdrom trouwens de drive in zijn pc;)

Ik denk dat het om een cd gaat. Aangezien het ging over een oude pc zal daar wel geen vista op kunnen draaien en alle lagere OS'en van windows staan bijna allemaal op cd. Anders zou hij hem denk ik ook meteen in de dvdrom gestoken hebben.
Hij bedoelt met dvdrom trouwens de drive in zijn pc;)
Jij snapt hem..
Maar hoe kan ik nu die DVD-Rom drive in mijn bios laten verscheinen??
Zodat ik hem als eersten kan laten booten,
Btw; In aparaat beheer ziet hij de DVD drive wel en in de bios niet.
nu ziet hij in de bios De CD drive wel en de DVD drive niet :confused:

cd laatje opent weer

Wat een geweldige tip(met die paperclip om 't laatje te kunnen openen bedoel ik!!!!!!!!) Ik zat met hetzelfde probleem en met een naald (ipv een paperclip) ging de la dus weer open en kan ik weer genieten van een dvd!!! Bij mij kon ik het laatje wel openen als er een cd of dvd in zat maar niet zonder dat er iets in zat)
BEDANKT,
Conpom:thumb::thumb::thumb:

Laatst bewerkt:
Voor het openen van een onwillige drive gebruik ik altijd een programmatje dat Eject heet, er is een andere die Close heet. Ze zitten bij verschillende drivers en je kunt ze op internet meestal wel ergens vinden.

Er kan een probleem zijn met de jumpers. Aan de achterkant van de drive zit een klein blokje die twee pennetjes kortsluit. Afhankelijk van de positie is de driver "master" of "slave" Dit moet corresponderen met de plaats aan de kabels. Er kunnen nog meer voorwaarden zijn, de master kan het beste aan het einde van de kabel zitten en liever geen twee cd drives aan dezelfde kabel. De eerste harde schijf kan het beste aan de eerste controller aangesloten zijn.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan