Cd-rom herkent gegevens-cd als audio-cd

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keesvandenhoven

Gebruiker
Lid geworden
5 jan 2005
Wie weet raad? Ik heb een cd-rom speler die het tot vorige week prima deed. Als ik gegevens-cd's in de speler doet, dan herkent hij ze als audio-cd's met een track erop. Ik krijg mijn gegevens dus niet te voorschijn.
Diezelfde gegevens-cd's worden wel prima herkent door de cd-romdriver van een andere computer, dus aan de cd's ligt het niet. Als ik een audio-cd in mijn driver doet dan, wordt de cd gewoon afgespeeld.

Wie kan me helpen? Bij voorbaat hartelijk dank!

De cd-rom-speler heeft het jarenlang gedaan. Dus moet de driver al lang goed geinstalleerd zijn.

Welke Windows-versie heb je?
XP? dan kan je system-restore doen...
Heel handig spul:)

Wat heb je in die tijd zo gedaan, voodat hij 'stuk' ging?
Iets speciaals geïnstalleerd?

Beste Arre,
Ik heb Windows 95.

Bij mijn weten heb ik niets gedaan voordat hij 'stuk' ging. Een paar dagen voordat ik hem vorige week wilde gebruiken deed hij het nog gewoon.

Wel ben ik er achter gekomen dat er een bestand sample.sys gemist wordt, maar dit staat niet op de installatiediskette ofzo.

Met vriendelijke groet,
Kees

hmm, als er bestanden weg zijn heb je een probleem:)
Ik raad je aan je oude PC-spullen eens boven te halen en de diskette te vinden voor je CD-rom driver...
Herinstalleer hem is.
90% van de keren lost dat het probleem wel op.

Ook handig is om eens een kijkje te gaan nemen in de 'device manager...' (control panel-> system -> hardware)
Het kan zijn dat er een 'uitroepteken' staat bij je CD-device...

Uninstall het dan, en herinstalleer de driver...

Suc6

hmm, als er bestanden weg zijn heb je een probleem
Ik raad je aan je oude PC-spullen eens boven te halen en de diskette te vinden voor je CD-rom driver...
Herinstalleer hem is.
90% van de keren lost dat het probleem wel op.
##Dat heb ik al gedaan, maar dan nog blijf ik het probleem houden.

Ook handig is om eens een kijkje te gaan nemen in de 'device manager...' (control panel-> system -> hardware)
Het kan zijn dat er een 'uitroepteken' staat bij je CD-device...
##Er staat geen uitroepteken bij de CD-device.

Uninstall het dan, en herinstalleer de driver...

Suc6

##Zijn er nog andere mogelijkheden?

dat wel:)
Goh, echt raar...
Je kan natuurlijk altijd eens windowsupdate doen, alhoewel de kans klein is dat dat iets oplost (sinds het vroeger werkte...)

Het kan natuurlijk altijd dat de CD lezen gewoon stuk is, maar dat is vrij onwaarschijnlijk...

Je kan ultiem nog eens proberen windows te herinstalleren, of te upgraden, maarja...

( Als je nu echt dringend een cd wil lezen op die pc, zijn er wel nog wat mogelijkheden... ISO's maken, En die door een 'emulator' afspelen. Heel ingewikkeld maar misschien wel mogelijk)

Nog een idee:)
DOS^^ => OM te zien of het wel aan je CD-speler ligt:
Installeer dos (kan niet moeilijk zijn:), en (als mogelijk), installeer daar je CD-driver (ook op het internet zijn vele CD-compatible drivers te vinden voor dos setups)

Als hij daar correct werkt, zou ik als ik jou was windows herinstalleren...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan