CD Rom kan geen CD's meer lezen

• Onderwerp starter Onderwerp starter atie
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

atie

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2001
Ik heb een Packard Bell Easy Note R 1805. OS Windows XP Home SP2.
CD-rom: IDE\CDROMSLIMTYPE -DVDRW- SOSW- 8335.
Sinds kort leest de CD-rom geen CD's meer, wel DVD's hoewel het wel moeite kost. Ik kan wel met een bootable CD en DVD opstarten, dan pakt ie dus wel.
Volgens de helpdesk van Packard Bell moet ik Windows opnieuw installeren. Het lijkt of ie blijft hangen, kreeg wel toen ik McAfee wilde installeren de CD in Deze Computer te zien, maar als ik b.v. aanklik dat ik wil installeren of een bestand van de cd wil lezen blijft ie zoeken en krijg ik het bericht dat er een verkeerde CD in zit. Ik heb het met diverse CD's geprobeerd, zelf gebrande en originele. Als ik de stuurprogramma's opnieuw installeer krijg ik het bericht dat er geen nieuwere zijn, dus dan gebeurt er niets.
Is er een andere manier om het apparaat weer aan de praat te krijgen, ik heb al zoveel gedoe gehad met de vorige laptop, vaak opnieuw moeten installeren enz. Heb geen zin om weer helemaal opnieuw te beginnen.

Laatst bewerkt:
ik weet niet of je erbij kunt komen, maar je zou voorzichtig eens de lens van de cd rom speler kunnen schoonmaken, misschien zit er wat aanslag op

Laatst bewerkt door een moderator:
CD rom reactie

Dag, dat had ik al gedaan, maar als dat het euvel was kan die natuurlijk ook geen DVD's lezen en dat gaat wel.
Van P.B. heb ik een bootalble CD gekregen en bij het opstarten wordt deze wel herkend en start op. Dus..?????

CD rom reactie

Hoe doe ik dat???
Heb het intussen opgezocht op internet en de filters verwijderd.
Nog geen resultaat.

Laatst bewerkt:
CD rom reactie

Dank, had ik op advies van PB gedaan. Heb vanavond via smartrestore een en ander gewist en er weer opgezet.
Ga nu eerst maar een weekje op vakantie daarna, als het minder warm is, ga ik weer verder kijken. Het irriteert me mateloos dat ik er niet achter kan komen wat het precies is.
Volgens mij een softwarematig probleem, misschien moet ik toch de hele boel maar herinstalleren.

reactie CD Rom werkt niet goed

Het is een vervanging voor de vorige, d.w.z. dat ik deze nieuw heb gekregen in april i.p.v. de notebook die steeds kapot was.

CD rom reactie

Eureka: Windows Media player verwijderd via Configuratiescherm--> Windowsonderdelen.
Hij doet het weer... en het gekke is dat de nieuwe versie van Mediaspeler het gewoon doet.
Het euvel is ws. dat bij het uodaten de oude versie blijft staan!!

Laatst bewerkt:
CD-rom doet het niet goed

Helaas, ik heb te vroeg gedacht dat het probleem was opgelost.
Uiteindelijk met nieuw opgestuurde Master DVD (de software op mijn masterDVD zou niet goed zijn) alles opnieuw geinstalleerd.
Dat heeft dus niet geholpen. Nog 2 X met de helpdesk gebeld, alles uitgelegd. Ze zouden hem gisteren of vandaag op komen halen.....
Niemand gezien. De helpdeskmedewerker blijft volhouden dat het een software probleem is en dat ze er naar zullen kijken, maar hij kon me niet garanderen dat het zou worden opgelost!!!?????
Ik vind dat de CD-rom erg los in de tray zit en denk zelf dat er iets in zit dat af en toe los gaat. Hij verdwijnt ook soms uit Deze Computer, na herstarten verschijnt ie dan weer.
Wat nu??? Is er iemand die enig idee heeft waar het dan aan ligt of wat ik er aan kan doen?

Laatst bewerkt:
Opgelost

Uiteindelijk, na lang telefoneren, aandringen enz. de laptop opgestuurd en terug gekregen met een nieuwe CD-rom.
Blijkbaar neemt de helpdesk van Packard Bell vrouwen van een jaar of zestig niet serieus, helaas.
Hij doet het nu.
En dan maar hopen dat het hier bij blijft.
In ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan