CD-ROM kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

rooiepoon123

Gebruiker
Lid geworden
18 okt 2004
Ik had eerder een probleem met mijn CD-ROm/Rw (F: schijf, klepje gaat constant op en dicht). Adhv adviezen in de wandelgangen heb ik op systeembeheer/apparatenbeheer/ mijn cd rom uitgeschakeld.
Deze geeft nu ook een rood ''X'' door het apparaat heen. Op mijn computer staat de F: schijf niet meer.

Maar nu het probleem. Ik krijg hem niet meer terug.
Wat moet ik nu doen?

Groet Frank

Verwijder hem even en dan opnieuw opstarten

ga naar config.scherm-systeem-hardware-apparaatbeheer. Schakel je cd-rom weer in door met je rechtermuis op je station te klikken en inschakelen te kiezen. (voor als je dit nog niet gedaan hebt) Mocht je dit al gedaan hebben dan inderdaad verwijderen en pc opnieuw opstarten. Krijg je de cd-rom nu nog niet terug dan kun je ook proberen hem handmatig toe te voegen via de wizard nieuwe hardware(als je de vraag krijgt of hij reeds is aangesloten, kies dan ja en zoek hem op in het overzichtlijstje) Lukt dit nog niet dan zou je kunne proberen om de ide-kabel er af te halen, op te starten, uit te zetten en opnieuw de kabel aan te sluiten en weer op te starten. Nog geen resultaat dan is de cd-rom overleden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan