cd rom lade gaat open en dicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

tigra

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
De lade van mijn cd rom schrijver gaat te pas en te opnas steeds open en dicht.
Dit is wreed vervelend. Wat kan ik daar aan doen?:(

Laatst bewerkt door een moderator:
kan ook zijn dat een vriend van jou met de donald dick trojan speel of gelijkwaardige trojan.
voor de tip uit van tigra en doe ook eens en virus scan er over rollen.

Al met verschillende spyware programmas gescand. Vind geen trojan horses. Probleem blijft bestaan. Help!!!

Download een CD-locker programma. Die blokkeert je CD/DVD speler, totdat je zelf aangeeft dat ie weer geblokkeerd mag worden.

Het programma: hier

De homepagine met veelgestelde vragen, het gebruik van het programma etc. hier

Ik heb het programma zelf nooit gebruikt, maar ziet er zeer veelbelovend uit.

Succes

Laatst bewerkt:
Hallo

Jammer genoeg vermeld je geen ouderdom en merk.

Persoonlijk zou ik de i.d.e. flatcable eens afkoppelen v/d betrokken drive.

Indien deze dan nog steeds belachelijk doet , resteerd nog enkel de drive zelf of de p.supply v/d pc die defekt is.

Peter

ik heb de flatcable losgekoppeld van mijn cd rom en het probleem blijft zich voordoen. Ik heb nog allerhande online virus en trojan scanners geprobeerd, die vinden geen enkel geinfecteerd bestand. Toch blijft de lade van de cd rom open en dicht gaan.
Het betreft een Philips cd rom

misschien toch een defecte drive heb je een reserve om dat te testen?

Neen, niet direct bij de hand, kan jij me daaraan helpen en wat moet ik dan juist doen, want ik ben maar een leek op computer gebied

ik kan je er niet bij helpen.
je zal dan een nieuw moeten kopen gelukkig kosten die dingen haast niets meer :)
dan is het alleen maar van jumper als de vorige zeten en de 2 kabels aan sluiten.

Bedankt virtuosa.
Heeft iemand nog andere voorstellen voor mijn probleem, vuur dan maar af.

Hallo

Mits je de flatcable v/d betrokken drive hebt losgekoppeld , en de drive nog steeds open/dicht gaat , en je geen melding maakt van andere foutmeldingen p.c. , die op een defekte voeding kunnen wijzen , kun je wel zeker zijn dat de drive defekt is ...

Vervangen dus , gelukkiglijk kosten deze slechts een appel en een ei .

Dit is misschien het ideale moment om een d.v.d. speler of writer in te bouwen ???

Peter

Hallo

Mits je de flatcable v/d betrokken drive hebt losgekoppeld , en de drive nog steeds open/dicht gaat , en je geen melding maakt van andere foutmeldingen p.c. , die op een defekte voeding kunnen wijzen , kun je wel zeker zijn dat de drive defekt is ...

Vervangen dus , gelukkiglijk kosten deze slechts een appel en een ei .

Dit is misschien het ideale moment om een d.v.d. speler of writer in te bouwen ???

Peter

dat is eigelijk ook een goede bruikbaare tip :thumb:

Is dit probleem al opgelost?

Ik heb het namelijk ook.:( Ik vond met zoekmachines meer threads op forums waar vragen hierover zijn, maar nergens staat dat de oplossing heeft gewerkt.

Mischien toevallig of juist niet maar ik heb ook een philips dvd writer.

pc: PackardBell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan