Cd rom leest alleen music files

• Onderwerp starter Onderwerp starter EJR
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

EJR

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 nov 2003
Als ik een cd met muziek files in de cd writer doe, start deze automatisch op. Als ik echter een cd met andere gegevens er in doe gebeurd er helemaal niks. In de eigenschappen staat bij autostart dat de cd met music files automatisch opstart. Als ik dit verander naar een ander soort cd dan gebeurd er nog niks en als ik dan weer ga kijken staat alleen weer de music files op automatisch. Op deze manier kan ik dus geen programma's instaleren die op cd staan.

Hoe los ik mijn probleem op?

Welkom op Helpmij !

Als je op de verkenner op je cdrom klikt (rechts) kun je eigenschappen kiezen. Dan tabblad automatisch opstarten. (voor zover wist je het waarschijnlijk al)

Daar heb je een pijltje boven "selecteer de actie die u wilt uitvoeren" Die kun je ook veranderen voor video en gemengde cd's en dergelijke en selecteer de actie daar weer bij hoort. (toepassen)

Laatst bewerkt:
Hoi Tanja,

Bedankt voor je antwoord. Ik heb het geprobeerd maar er is toch iets mis denk ik. Ik kan niks aanvinken maar ik kan wel kiezen uit een paar opties: music files, pictures, video files, mixed content, music cd, blank cd. Ik neem aan dat ik voor mixed content moet kiezen, maar welke ik ook kies hij komt iedere keer weer terug op music files.

Groetjes Erik

ps ik werk met xp professional

Je hebt het bolletje aangeklikt bij "selecteer deze actie"" ?En je hebt ook op toepassen geklikt neem ik aan. Heb je daarna al geprobeerd om een bv programma cd erin te doen? Wie weet heeft hij het toch gepakt.

Een andere optie heb ik helaas niet. Zo zou het moeten.

Nee Tanja, hij doet het nog steeds niet. Ik heb precies gedaan wat je gezegt hebt.

Er is nog iets bijgekomen, eerst was het zo dat wanneer ik er een andere cd dan een muziek cd in deed ik wel kon handmatig kon openen, maar dat ik dan een leeg veld kreeg (alsof er niks op de cd stond). Het is echter een originele cd van HP om de drivers van mijn printer te instaleren. Ik heb het ook met andere cd's geprobeerd met steeds het zelfde resultaat. Zoals ik al zij cd's met muziek files werken prima, maar zodra er iets anders dan muziek op staat, heb ik een probleem.
Wat er nu ook nog bij komt is dat ik nu een melding krijg dat windows de cd niet kan lezen omdat er een bestand op staat dat niet door windows wordt herkend.

In elk geval bedankt voor je poging.

Wordt die writer door windows zelf herkend? Anders misschien een update doen voor je writer. (Ik geef niet gauw op maar ik heb echt geen ideeen meer, sorry)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan