Cd-Rom leest traag ofzo

• Onderwerp starter Onderwerp starter lotr
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

lotr

Gebruiker
Lid geworden
29 apr 2003
Ik heb een 52x CD-rom en 52x CD-brander, maar als ik brand, brand ik niet sneller dan 16x, want het duurt zo'n 5 min.

iemand enig idee hoe dat kan, want het moet toch veel sneller kunnen

52x is lezen. Branden op 16x is normaal. Je kan het wel nog sneller willen, maar de kans dat je CD dan lukt wordt ook veel kleiner.

ja, maar als ik met 52x lees en met 52x brand dan moet het toch wel in 2 minuut kunnen ofzo?

Maar je brander drandt dus niet op 52x, en daarom duurt het branden langer.

Ik zou het ook wel leuk vinden als mijn auto 500 km/u kan, maar helaas dat kan hij niet. Zo redt je brander het niet om met 52x te branden.

tuurlijk brand ik wel op 52x, ik ben niet dom ofzo, hij gaat alleen traag, kweenie hoe dat kan mijn 52x cdrom leest traag denk ik

Heb je het al met andere software geprobeerd? Nero, easy cd creator, clone cd, cd mate. Misschien zit er verschil tussen.

ik heb het met nero en clone cd geprobeert van cd naar cd duurt dan iets van 5 minuten maar als ik van een iso naar cd brand duurt het iets van 2 minuten, dus ik denk dat het aan de cd-rom ligt

Van harde schijf naar cd gaat bij mij ook stukken sneller dan van cd naar cd. Van je schijf leest hij gewoon een stuk sneller.

Ik ben het wel met je eens dat 5 min of zelfs langer wel heel traag is. Ik heb een 40x cdspeler, en ik doe er ca 3 1/2 min over.

Met sommige software kun je ook instellen dat je de werkelijke brandsnelheid ziet, ipv die je zelf aanklikt.

en ik heb een 52x cd-rom dus ik vind dit heel raar

Dus je stelt hem in op 52x, en hij doet er vervolgens 5 min over. Ik heb ook geen idee hoe dat kan, sorry.

Let er wel op dat als je audio cd brandt (van cd naar cd) dat 52x wel veel vaker foute resultaten geeft. Audio is daar heel gevoelig voor. Ik zet hem dan ook nooit hoger dan 24x. Daar heeft wim1960 wel gelijk in.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan